فرماندار سرخس: دغدغه ما قطع زنجیره انتقال کرونا در سرخس است
فرماندار سرخس: دغدغه ما قطع زنجیره انتقال کرونا در سرخس است
فرماندار سرخس با تأکید بر اینکه سه پست پایش سلامت در مزداوند، پل خاتون و پلیس‌راه سرخس برای کنترل بیماری کرونا داریم، گفت: دغدغه ما قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس است و مردم سرخس باید در خانه بمانند تا این زنجیره قطع شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمدرضا رجبی مقدم امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سرخس اظهار کرد: بیمارستان لقمان شهرستان به دلیل امکاناتی که داشت برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

فرماندار سرخس افزود: کسانی که مشکوک به ابتلای به کرونا بودند و یا آزمایششان مثبت می‌شد دو حالت دارند یا حال عمومی‌شان خوب است و یا بد که با نظر پزشکان کسانی ‌که حال عمومی خوبی دارند در خانه بستری می‌شوند و توسط نیروهای شبکه بهداشت و درمان وضعیت آن‌ها پیگیری می‌شود و کسانی که حالشان بد است طبق پروتکل در بیمارستان بستری می‌شوند.

وی عنوان کرد: دو مورد مثبتی که در ابتدا داشتیم در خانه قرنطینه و بستری شدند، ضمن اینکه آن‌هایی که حالشان خوب می‌شود، می‌توانند به جامعه برگردند.

رجبی مقدم خاطرنشان کرد: متأسفانه کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند خیلی در خانه رعایت نمی‌کنند و به همین دلیل یک مرکزی را در نظر گرفتیم و تجهیز کردیم تا آن‌ها بیایند آنجا و اگر امکان ماندن در خانه را ندارند پیش‌بینی کردیم که این افراد در آنجا باشند.

فرماندار سرخس گفت: در این مرکز یک بخش را برای آن‌هایی که مشکوک هستند و یک بخش برای افراد مثبت در نظر گرفتیم.

دغدغه ما قطع زنجیره انتقال است

وی اذعان کرد: آنچه دغدغه همه ما است این است که زنجیره انتقال را قطع کنیم، اما متأسفانه بسیاری از هم‌وطنان ما احساس می‌کردند که این منطقه پاک است و از شهرستان‌های دیگر به این شهرستان آمدند به همین دلیل سه پست پایش سلامت در مزداوند، پل خاتون و پلیس‌راه سرخس قرار دادیم که با دستگاه‌های تب‌سنج شرایط مسافران ورودی بررسی می‌شود، اما توصیه ما این است که مسافران نوروزی سرخس به شهر خود برگردند و تأکید ما این است که به سرخس نیایند و امن‌ترین جا خانه خود افراد است.

فرماندار سرخس با اشاره به اینکه ارتش، بسیج، ناجا و هلال‌احمر در بخش پایش سلامت به شبکه بهداشت و درمان سرخس کمک می‌کنند، بیان داشت: با توجه به اینکه امکانات درمانی ما در سرخس کم است و جوابگوی مردم خود شهرستان نیست، از افراد غیربومی می‌خواهیم کار درمانشان را در شهر خودشان دنبال کنند.

رجبی مقدم با بیان اینکه هر بیمار کرونایی حداقل ۱۴ روز باید قرنطینه شود، افزود: اقلام موردنیاز برای بیمارستان شامل ماسک، دستکش، عینک و لباس مخصوص را تأمین کردیم و می‌کنیم و این موارد به‌صورت متمرکز بر اساس سهمیه برای ادارات توسط استانداری توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار ماسک را وارد کردیم و در داروخانه‌ها توزیع شده است، اظهار کرد: الآن حدود ۵۰ چرخ‌خیاطی از بسیج و بنیاد برکت دارند ماسک تولید می‌کنند و پارچه نانو خریداری می‌شود و در فضایی که مورد تأیید بهداشت است در حال تولید ماسک هستیم و مجوزهای دوماهه برای تولید به این‌ها داده شده است و به لطف خدا کمبودها تأمین شده است.

فرماندار سرخس تأکید کرد: مشکل اساسی ما این است که مردم ما این ویروس را جدی نمی‌گیرند و به همین دلیل گندزدایی که در شب انجام می‌شد را در روز انجام می‌دهیم.

رجبی مقدم بیان کرد: به شهرداران و دهیاران اطلاع‌رسانی کردیم و دهیاران موظف‌اند موارد مشکوک را اطلاع‌رسانی کنند تا افراد مشکوک با آمبولانس به بیمارستان منتقل شوند و همچنین اگر مراسم و تجمعاتی باشد نیروی انتظامی و دادستانی ورود می‌کند.

وی از برگزاری جلسات مختلف با اصناف خبر داد و گفت: محدودیت‌هایی برای صنوفی که ضرورتی ندارند در نظر گرفتیم و صنوفی مانند کالاهای اساسی و اقلام خوراکی را اعلام کردیم تا باز باشند اما توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و با نانوایی‌ها سخت‌گیرانه برخورد می‌شود.

قصد بستن صنفی را نداریم

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار سرخس نیز در این جلسه گفت: قصد بستن صنفی را نداریم و فقط مجبور به محدود کردن فعالیت‌های آن‌ها هستیم تا زنجیره انتقال را قطع کنیم.

مهدی اردونی دوستی بیان کرد: اگر زنجیره انتقال قطع شود، مهار این ویروس راحت‌تر خواهد بود.

نیاز به دستگاه سی‌تی‌اسکن داریم

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار سرخس نیز در این جلسه بیان کرد: ما نیاز به تجهیزات پزشکی مانند دستگاه سی‌تی‌اسکن داریم و از دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌خواهیم این‌ها را برای ما تأمین کنند.

محسن بخشی افزود: مجمع خیرین نیز کمک مالی کنند و فقط ماسک نیاز ما را تأمین نمی‌کند، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید تأمین شود و از خیرین می‌خواهیم تا با کمک مالی شرایط را بهتر کنند.

از هر ۱۰ بیمار بدحال ۹ نفر مبتلا به کرونا هستند

نماینده شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه بیان کرد: قبلاً از هر ۲۰ نفر که به بیمارستان مراجعه می‌کردند یک نفر ابتلای مثبت بود، اما اکنون از هر ۱۰ بیمار بدحال ۹ نفر مثبت هستند.

رضا انصاریان افزود: این ویروس خیلی مسری است و آمار افرادی که مشکوک هستند و بستری می‌شوند در حال افزایش است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۰ تخت برای بیماران کرونایی در بیمارستان لقمان حکیم این شهرستان عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس