۱۰۰ هزار ماسک خریداری و به‌تدریج وارد سرخس می‌شود
۱۰۰ هزار ماسک خریداری و به‌تدریج وارد سرخس می‌شود
اکبری با اشاره به خرید 100 هزار ماسک برای توزیع در شهرستان سرخس گفت: امروز و در اولین مرحله 2 هزار ماسک معمولی به قیمت 500 تومان برای توزیع به داروخانه‌های شهرستان تحویل شد.

علی‌اکبر اکبری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم سرخس در مجلس، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان و اتحادیه خواربارفروشان شهرستان برای تأمین منابع مالی اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، امروز ماسک معمولی یک‌بارمصرف به قیمت ۵۰۰ تومان برای توزیع به داروخانه‌های شهرستان تحویل شد.

سرپرست اداره صمت شهرستان سرخس افزود: در مرحله اول امروز به هر داروخانه در شهرستان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ عدد ماسک تحویل شد که درمجموع ۲ هزار ماسک امروز از سوی داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: فردا چهارشنبه نیز ۴ هزار ماسک دیگر وارد شهرستان می‌شود و به داروخانه‌ها برای توزیع بین مردم تحویل می‌شود.

اکبری با اشاره به خرید ۱۰۰ هزار ماسک برای توزیع در این شهرستان خاطرنشان کرد: این ماسک‌ها به‌تدریج و در طول مدت ۱۵ روز به‌تدریج وارد شهرستان و توزیع می‌شود؛ بنابراین مردم شهرستان هیچ نگرانی برای تأمین ماسک نداشته باشند.

سرپرست اداره صمت شهرستان سرخس در ادامه بیان کرد: ژل و مواد ضدعفونی نیز از مشهد به‌صورت مستقیم به داروخانه‌ها می‌رسد و ظرف فردا ۳۰ کارتن ۵۰ عددی تحویل داروخانه‌های این شهرستان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر توزیع و تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز شهرستان بر عهده اداره صمت است، افزود: تعداد ۶۴ گالن ۱۰ لیتری مواد ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی ادارات فردا وارد شهرستان می‌شود.

اکبری با اشاره به اقدامات اساسی اداره صمت شهرستان در ایام کرونایی گفت: تاکنون ۵ گشت مشترک از نانوایی‌های سطح شهرستان انجام شده و بر به‌کارگیری پاچال‌دار تأکید شده است.

سرپرست اداره صمت سرخس افزود: همچنین ۴ گشت مشترک به همراه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان از داروخانه‌ها و مراکز توزیع لوازم بهداشتی صورت گرفته است.

وی کنترل ویژه بازار برای عدم افزایش قیمت‌ها و درخواست تأمین نیرو و بازرس و ناظر افتخاری از سپاه برای کنترل بازار شهرستان را از دیگر اقدامات اداره صمت شهرستان برشمرد.

اکبری با اشاره چشم‌انداز اداره صمت شهرستان در تأمین اقلام موردنیاز شهرستان برای مقابله با کرونا تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا اردیبهشت‌ماه سال آینده از تهران ۲۵ هزار عدد ماسک پزشکی، ۳۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه پارچه‌ای، ۲۰۰ هزار عدد ماسک معمولی، ۳۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی نانو در ابعاد ۲۰ لیتری و ۱۰۰ هزار جفت دستکش لاتکس برای تأمین نیاز مردم به‌تدریج وارد شهرستان کنیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس