توصیه‌های عبادی و بهداشتی برای دفع بلاها
توصیه‌های عبادی و بهداشتی برای دفع بلاها
حجت‌الاسلام بختیاری با تقدیر از مدافعان حریم سلامت که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند، گفت: توصیه‌های وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری و توجه به مسائل بهداشتی واجب بوده و این را اسلام از ما خواسته است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره بروز پدیده جهانی ویروس کرونا اظهار کرد: به‌منظور مقابله با ویروس کرونا، رعایت مسائل بهداشتی و عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت شرعاً واجب است.

توصیه‌های عبادی و بهداشتی امام‌جمعه سرخس برای دفع بلاها

امام‌جمعه سرخس افزود: اگر وزارت بهداشت تجمعات را ممنوع می‌کند، عمل به این اقدام برای جلوگیری از شیوع این ویروس بر همه ما واجب است.

وی با بیان اینکه برای دفع این بلا مردم ما باید توکلشان را به خدای متعال بیشتر کنند، عنوان کرد: توکل به خدای متعال باعث می‌شود که اضطراب و ترس که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، تقویت شود.

حجت‌الاسلام بختیاری استغفار در ماه رجب را یکی از راه‌های دفع بلا دانست و افزود: دعا و استغفار اثر قضا و قدر الهی را که ممکن است در آن بلا باشد را از بین می‌برد.

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: یکی از دعاهایی که فراموش ‌شده و توصیه می‌کنیم بعد از نمازهای جماعت برای دفع بلا خوانده شود، «دعای فرج» آقا امام زمان (عج) است؛ مردم ما در کنار خواندن دعای سلامتی امام زمان (عج)، حتماً «دعای فرج» را هم بخوانند.

وی تصریح کرد: در دعای فرج به‌صورت مستقیم به رسول خدا و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام پناه می‌بریم و در نهایت از امام زمان که حی و حاضر هستند، کمک می‌طلبیم.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: امام باب الله است و باید از دریچه امام به خدای متعال برای دفع بلاها متوسل شویم.

«زیارت عاشورا» نسخه‌ای شفابخش است

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه خواندن «زیارت عاشورا» دفع بلا می‌کند، افزود: با شیوع وبا در جوامع مسلمین، مراجع عظام تقلید توصیه به خواندن زیارت عاشورا کردند که قطعاً هم نسخه‌ای شفابخش است.

وی با اشاره به اینکه «صدقه» ۷۰ نوع بلا را از انسان دور می‌کند، بیان داشت: مردم ما در این ایام عنایت بیشتری به صدقه دادن داشته باشند.

حجت‌الاسلام بختیاری «صله‌رحم» را موجب طول عمر انسان دانست و تأکید کرد: با حفظ مسائل بهداشتی باید حق خویشاوندی را به‌جا آوریم و اگر شده حتی تلفنی جویای حال نزدیکانمان باشیم و دست اقوام و دوستانی که با شیوع این بیماری گرفتار مشکلاتی شدند را بگیریم.

دفتر امام‌جمعه سرخس با حفظ همه مسائل بهداشتی باز است

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: دفتر امام‌جمعه همچون گذشته، البته با حفظ و رعایت همه مسائل بهداشتی توصیه‌شده، به روی مردم شریف شهرستان باز است؛ هرچند توصیه می‌کنیم اگر کسی مسئله یا مشکلی دارد به‌صورت تلفنی پیگیر حل آن باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل حفظ مسائل بهداشتی تجمعات بیش از ۱۰ نفر را در دفتر نداریم و به همه مردم و به‌خصوص ارباب‌رجوع توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

عمل به توصیه‌های بهداشتی خواسته اسلام است

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با تقدیر از مدافعان حریم سلامت که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند، گفت: توصیه‌های وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری و توجه به مسائل بهداشتی واجب است و این را اسلام از ما خواسته است.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در مساجد اظهار داشت: از هیئت‌امنای مساجد خواستیم تا مهرهای عمومی را جمع کنند و تا حد امکان مردم همراه خودشان مهر و سجاده داشته باشند؛ ضمن این تأکید کردیم کتب ادعیه که دست‌به‌دست می‌شود نیز فعلاً جمع‌آوری شود و انتظار داریم اعمال عبادی با حفظ مسائل بهداشتی انجام شود.

وی تصریح کرد: در تماس تلفنی هم که با نماینده شهرستان در مجلس داشتم، با توجه به شرایط استان وی قول مساعد داد که پیگیر تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و به‌خصوص ماسک از تهران باشد.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با تقدیر و تشکر از اقدامات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه هم که در بحث نیروی انسانی برای شرایط اضطرار احتمالی آماده و حاضر هستند، تقدیر می‌کنم و از همه مردم شهرستان درخواست دارم با حفظ مسائل بهداشتی در ماه رجب دست از دعا برندارند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس