کمبود «ماسک» در سرخس به دلیل عدم توزیع مناسب در استان است
کمبود «ماسک» در سرخس به دلیل عدم توزیع مناسب در استان است
اکبری با بیان اینکه کمبود «ماسک» در شهرستان سرخس به دلیل عدم توزیع مناسب در استان است، گفت: هم‌اکنون چندین سرمایه‌گذار در این شهرستان آمادگی خود را برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اعلام کردند.

علی‌اکبر اکبری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک توسط یک کارخانه در شهرستان چناران استان خراسان رضوی تولید می‌شود، اظهار کرد: در هفت روز گذشته حدود ۴۲۰ هزار ماسک در استان تولید و توزیع شده که اگر روزانه ۲ هزار عدد به شهرستان سرخس اختصاص یابد، مراکز بهداشتی و متصدیان توزیع ما مشکلی برای تأمین نیاز مردم از این محصول ندارند.

سرپرست اداره صمت سرخس افزود: در بازدیدی که شخصاً از ۱۷ مرکز بهداشتی و ۱۴ داروخانه در سطح مشهد داشتم، این مراکز نیز نسبت به کمبود ماسک گلایه داشتند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های نفت و گاز و چندین سرمایه‌گذار دیگر در شهرستان سرخس هم‌اکنون حاضر هستند تا به‌عنوان سرمایه‌گذار نسبت به خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اقدام کنند، اما طبق بازدیدی که از بازار مشهد داشتیم، این دو محصول کمیاب هستند.

اکبری عدم نظارت صحیح در مرکز استان در این دوره زمانی را علت نقص در توزیع متوازن ماسک دانست و بیان کرد: اداره صمت ناظر بر عملکرد درست توزیع و شبکه بهداشت و درمان مسئول تأمین و توزیع ماسک در استان و شهرستان است.

سرپرست اداره صمت سرخس تأکید کرد: اگر ۵۰ درصد تولید ماسک استان توزیع متوازن شود، مشکلی در تأمین این محصول نداریم و قطعاً اعتقاد داریم که ۵۰ درصد دیگر نیز باید به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها که خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، اختصاص یابد.

وی عنوان کرد: فرماندار شهرستان اعلام آمادگی کردند که اگر جایی برای فروش ماسک در استان باشد، اداره صمت و اتحادیه‌های شهرستان حداقل برای تأمین صنف خود و توجه به مسائل بهداشتی اقدام به خریداری این محصول کنند.

وی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نامه‌نگاری‌های لازم را برای تأمین ماسک انجام داده و تا لحظه‌ای که این محصول وارد شهرستان شود، پیگیر و ناظر بر توزیع آن هستیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس