جشن ازدواج آسان مرزبانان در سرخس برگزار شد
جشن ازدواج آسان مرزبانان در سرخس برگزار شد
به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم جشن ازدواج آسان 18 نفر از مرزبانان هنگ مرزی سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم جشن ازدواج آسان ۱۸ نفر از مرزبانان هنگ مرزی سرخس شب گذشته در فرهنگسرای امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد رامیار مسئول عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ترویج ازدواج آسان اظهار کرد: از سال گذشته طرح ازدواج آسان در مرزبانی خراسان رضوی با همیاری و استقبال فرماندهان در این استان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه با تشکیل کارگاه‌های آموزشی این طرح پیگیری شد و با شناسایی ۱۹۰ مجرد در سطح هنگ‌های مرزی استان، زمینه برای برگزاری ازدواج آسان مرزبانان جوان فراهم شد.

سردار ماشاالله جان‌نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این مراسم سومین مراسم جشن ازدواج آسان مرزبانان در استان است، بیان کرد: هدف از برگزاری این مراسم در نقطه صفر مرزی این است که اعلام کنیم امنیت پایداری در مرزهای استان برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از امنیت کشور مرهون خون شهدا و رشادت و ایثارگری‌های مرزبانان است و اگر امنیت در مرزها وجود نداشته باشد قطعاً در داخل کشور نیز امنیتی وجود ندارد، بنابراین باید راه شهدا ادامه پیدا کند.

سردار جان‌نثار با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ ازدواج آسان است، تصریح کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم تا شرایط ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی را برای جوانان فراهم کنند.

جان‌نثار مرزهای خراسان رضوی را از پر رفت مرزهای کشور نام برد و اظهار داشت: به لحاظ امنیتی که در مرزهای استان وجود دارد مرزهای ما جزء پررفت‌وآمد ترین مناطق مرزی کشور محسوب می‌شود و بایستی خدا را شاکر باشیم که امنیت و آرامش پایداری در این منطقه حکم‌فرما است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مرزبانان ما زندگی خود را در نقطه صفر مرزی آغاز می‌کنند تا نشان دهند امنیت و آرامش خوبی در مرزهای استان و کشور داریم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس