موقعیت فعلی افراد برای انتخاب مهم است نه سوابق آن‌ها/ شرکت در انتخابات واجب شرعی است/ کسانی که با انقلاب زاویه دارند باید دور آنها خط قرمز کشید
موقعیت فعلی افراد برای انتخاب مهم است نه سوابق آن‌ها/ شرکت در انتخابات واجب شرعی است/ کسانی که با انقلاب زاویه دارند باید دور آنها خط قرمز کشید
امام جمعه سرخس با بیان اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: در ریشه فکری هر کسی کوچک‌ترین زاویه‌ای علیه نظام و رهبری و ولایت هست باید دور او خط قرمز کشید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) الگوی تمام بشریت است؛ نقش زنان برای پیروزی انقلاب اسلامی یک نقش ممتاز بود، این زنان بودند که مردان را برای حضور در عرصه‌های انقلاب حمایت و تشجیع می‌کردند.

امام جمعه سرخس با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: شرکت در انتخابات واجب شرعی است زیرا عدم شرکت در انتخابات باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌شود و تضعیف نظام اسلامی حرام شرعی است و هر کسی که در انتخابات شرکت نکند باید جواب خدا، امام و این همه شهیدی که برای این انقلاب خون‌شان ریخته شده است را بدهد.

حجت الاسلام بختیاری اظهار کرد: اینکه شب اول قبر از ولایت پرسیده می‌شود دامنه ولایت تا ولایت فقیه و نظام اسلامی کشیده می‌شود و رای دادن مانند نماز واجب است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به حرف افرادی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید، گوش دهید، گفت: رای دادن واجب است، مانور سیاسی و مشارکتی در مقابل استکبار شرکت در انتخابات است.

خطیب جمعه سرخس با اشاره به شاخص‌های فرد اصلح بیان کرد: به انسان‌های با ایمان و ریشه‌دار در معنویت رای بدهید و به انسان‌هایی که تسلیم شیطان و نفس اماره شدند و از اعمال زشت پروایی ندارد رای ندهید.

حجت الاسلام بختیاری افزود: کسی که مخالفت امر خداوند را می‌کند برای شما کاری نمی‌کند، به کسانی رای بدهید که در آن بحران‌های مهم در اوج مسئولیت مهار نفس خود را بکشد و حرفی که مخالف نظر خدا است نگوید.

وی ادامه داد: باید به کسانی رای داد که به دعوت خدا لبیک می‌گویند و اهل اقامه نماز هستند،کسانی که اهل مشورت هستند خود رای نیستند و حق‌گرا هستند.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه به آن‌هایی رای بدهید که به‌دنبال مشورت هستند، گفت: برخی تا رای می‌آورند محصور در یک حزب و جناح خاص هستند، افراد باید از دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف استفاده کنند البته دیدگاه‌هایی که با انقلاب زاویه ندارند؛ کسانی که با انقلاب زاویه داشته باشند باید دور آنها خط قرمز کشید.

حجت الاسلام بختیاری تاکید کرد: در ریشه فکری هر کسی کوچکترین زاویه‌ای علیه نظام و رهبری و ولایت هست باید دور او خط قرمزی بکشید.

وی در ادامه شاخص‌های فرد اصلح عنوان کرد: کسانی را انتخاب کنید که اگر ستمی به جامعه واقع شود ستم پذیر نباشند، کسانی به درد مجلس می‌خورند که قوانینی ضداستکبار تصویب کنند.

خطیب جمعه سرخس اظهار کرد: کسانی به درد مردم می‌خورند که با این بی‌تدبیری‌ها و ضعف تدبیری‌ها همراه نباشند.

حجت الاسلام بختیاری گفت: کسانی به درد مجلس می‌خورند که قوانین ضداستکباری تصویب کنند زیرا استکبار ضد ملت و مردم است؛ کسانی به درد مجلس می‌خورند که به هیچ عنوان در سیاست‌های کلان کشور و رهبری مسامحه نکنند.

وی اظهار کرد: کسانی به درد سرخس می‌خورند که به درد نظام بخورند و سوز نظام، سوز استقلال کشور را داشته باشند و بدانید که کسانی که برای نظام دلسوز نباشند برای سرخس هم دلسوزی نخواهند کرد.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه ما باید نماینده‌ای با مکتب شهید سلیمانی به مجلس بفرستیم، گفت: حاج قاسم سلیمانی نیرویی با اخلاص، خستگی ناپذیر و مدافع ولایت بود؛ نماینده‌ای که اعتقاد قلبی به ولایت نداشته باشد به هیچ عنوان به درد نمی‌خورد.

حجت الاسلام بختیاری با اشاره به وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: جمهوری اسلامی حرم است باید این حرم حفظ شود و خیمه این حرم ولی فقیه است.

وی در پایان تاکید کرد: موقعیت فعلی افراد برای انتخاب مهم است نه سوابق آنها، باید دید الان در خط ولایت هستند یا خیر؟

انتهای پیام/