افتتاح و کلنگ‌زنی دو پروژه گازی در سرخس
افتتاح و کلنگ‌زنی دو پروژه گازی در سرخس
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از افتتاح و کلنگ‌زنی دو پروژه گازی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

سیدابوالحسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: دو پروژه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با حضور استاندار خراسان رضوی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به افتتاح چاه شماره ۷۷ خانگیران اشاره و تصریح کرد: اعتبار این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است و با هدف افزایش تولید گاز، گاز ترش از این چاه استحصال می‌شود.

محمدی به کلنگ‌زنی تعویض مخزن و پوشش‌دهی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز در مهرماه سال آینده آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: در زمستان سال گذشته میزان تولید این شرکت ۱۰۴ درصد بوده و ۴ درصد بیش از تعهد بدون هیچ وقفه‌ای تولید گاز داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق یکی از سه شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که مسئولیت بهره‌برداری از چهار مخزن گاز شیرین و ترش خانگیران و گنبدلی را برای تأمین خوراک پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس برای مصارف استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، مازندران، گلستان، سمنان و نیز واحد پتروشیمی خراسان و سوخت نیروگاه نکا در شمال کشور را عهده‌دار است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس