شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده فریمان و سرخس به ۳۰ نفر رسید
شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده فریمان و سرخس به ۳۰ نفر رسید
 در مرحله دوم بررسی‌های شورای نگهبان قانون اساسی، شمار داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌ حوزه انتخابیه «فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه» به 30 نفر رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، طبق تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان در مدت مقرر ۲۰ روزه، شکایت داوطلبان عدم‌تأیید و عدم احراز صلاحیت شده را بررسی و نتایج آن را برای ابلاغ به داوطلبان در اختیار فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه قرار داده است.

از ۴۱ داوطلبی که از حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه ثبت‌نام کردند در مرحله قبلی فقط ۲۲ نفر تأیید صلاحیت شدند و ۱۹ نفر رد صلاحیت شدند یا صلاحیت آنان احراز نشد که با توجه به قانون مهلت اعتراض و شکایت نسبت به این موضوع را داشتند و در این مرحله شورای نگهبان از ۱۹ داوطلب رد صلاحیت شده ۸ نفر را تأیید کرد و هم‌اکنون جمع تأیید صلاحیت شده‌های این حوزه انتخابیه به ۳۰ نفر رسیده است.

با توجه به اطلاع خبرنگار ما در بین رد صلاحیت شده‌ها برخی چهره‌های شاخص نیز وجود دارد، هرچند برخی از آن‌ها گفته بودند تأیید صلاحیت خود را از شورای نگهبان گرفتند اما در این مرحله نیز شورای نگهبان صلاحیت آنان را تأیید نکرده است و باید دید آیا در این فرصت سه روزه مجدد شکایت می‌کنند یا خیر؟

به گفته عباسعلی صفایی رئیس حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه، ۲۰۶ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار آراء واجدان شرایط شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را جمع‌آوری می‌کنند.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : نسیم سرخس