توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در سرخس
توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در سرخس
مدیر امور منابع آب شهرستان سرخس از توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در یک عملیات شبانه در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا عبادی نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در راستای مقابله با متخلفان و متجاوزان منابع آب زیرزمینی، شب گذشته یک دستگاه حفاری غیرمجاز از نوع ضربه‌ای که به‌صورت ماهرانه در یک کامیونت خاور استتار شده بود، توسط کارکنان این امور شناسایی و توقیف شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان سرخس تصریح کرد: متخلفان که با سودجویی از تاریکی شب قصد انتقال این دستگاه غیرمجاز را به شهرستان داشتند، از ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان در رصد کارکنان این امور قرار گرفتند که با تعقیب نامحسوس پس از طی ۱۰۰ کیلومتر و هنگام ورود به داخل محدوده شهری با هماهنگی دادستانی و همکاری نیروی انتظامی توقیف و به پارکینگ این امور انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی در وضعیت بحرانی قرار دارد، تصریح کرد: پروژه برخورد با دستگاه‌های حفاری غیرمجاز چاه از اولویت‌های طرح ملی احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور است.

عبادی نژاد در پایان ضمن هشدار به حفاران و بهره‌برداران غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی خاطرنشان کرد: هرگونه حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز جرم محسوب شده و امور منابع آب سرخس با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی برخورد قاطع می‌کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس