نقش کلیدی مردم در شکست فتنه‌های رنگارنگ دشمن
نقش کلیدی مردم در شکست فتنه‌های رنگارنگ دشمن
امام‌جمعه سرخس به نقش کلیدی مردم در شکست فتنه‌های رنگارنگ دشمن اشاره و تأکید کرد: بزرگ‌ترین فتنه در کشور ما از جهت پیچیدگی، عوامل داخل فتنه، مدت‌زمانی و نقشه‌های رنگارنگ، فتنه 88 بود.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه جمهوری و نظام ما، یک جمهوری و نظام اسلامی است، اظهار کرد: نقش مردم در این نظام اسلامی، یک نقش کلیدی است.

نقش مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی

امام‌جمعه سرخس افزود: مردم ما از همان ابتدا که امام (ره) انقلاب را شروع کردند در کنار ایشان بودند؛ حتی در زمان تبعید مردم گوش‌به‌فرمان حضرت امام (ره) بودند و اعلامیه‌های ایشان را در خفقان آن دوران توزیع می‌کردند.

وی بیان کرد: ارتباط با ولایت که مظهرش امام است، از همان قبل از پیروزی انقلاب شکل گرفت و چون مردم پادررکاب امامشان بودند، انقلاب به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در به وجود آمدن ارکان حکومت نیز نقش مستقیم دارند، تصریح کرد: نظام اسلامی ما و نظامی که مردمی است، شعاری نیست و در کل جهان سابقه ندارد که میزان آراء در انتخابات برای تعیین یک حکومت ۹۸ درصد باشد.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون حتی یک انتخابات ما به تأخیر نیفتاده است، گفت: حتی در زمان تهدیدات نظامی دشمن، همانند موشک‌باران تهران هم مردم در صحنه بودند و تهدیدات و تحریم‌ها نتوانسته از حضور مردم در صحنه‌های انقلاب کم کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، این مردم بودند که بر این نظام اسلامی و مردمی مهر تأیید زدند.

تشریح ابعاد مختلف فتنه ۸۸؛ جنگ احزابی که علیه ایران اسلامی به راه افتاد

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه به ابعاد مختلف فتنه ۸۸ و اقدامات فتنه گران اشاره کرد و بیان داشت: در فتنه ۸۸ همه معاندان نظام و مستکبران از آمریکا و اسرائیل، انگلیس و رژیم سعودی با منافقین و سلطنت‌طلب‌ها متحد شدند و جنگ احزاب را در کشور ما به راه انداختند.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه در فتنه ۸۸ تمام کفر در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفت، افزود: از مدت‌ها قبل از آغاز فتنه ۸۸، سفارت‌هایی که در کشور ما با آمریکا همراهی داشتند، پاتوق معترضان نظام و اتاق فکر فتنه گران شده بود.

وی تصریح کرد: دشمن در فتنه ۸۸ از ظرفیت داغ انتخابات استفاده کرد و زمینه فتنه را فراهم کرد و اعتراضات کم‌کم به اغتشاشات تبدیل شد.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: شعارها در فتنه ۸۸ از شعار علیه یک رقیب انتخاباتی به شعار علیه نظام تبدیل شد تا هدف دشمن که ایجاد دوقطبی در کشور بود، محقق شود.

انحراف و سکوت خواص در فتنه ۸۸

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: بزرگ‌ترین فتنه در کشور ما از جهت پیچیدگی، عوامل داخل فتنه، مدت‌زمانی و نقشه‌های رنگارنگ، فتنه ۸۸ بود.

وی اضافه کرد: برخی از خواص ما در این فتنه منحرف شدند و برخی دیگر با سکوتشان مهر تأیید بر اغتشاشات فتنه گران زدند.

حجت‌الاسلام بختیاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از باب امربه‌معروف و نهی از منکر به کسانی که ابزار دشمن در این فتنه شده بودند تذکر دادند، اما نه‌تنها به این نهی رهبری گوش نکردند بلکه در آتش فتنه دمیدند و به فتنه گران پیوستند.

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: عده‌ای در سال ۸۸ نه‌تنها اعتراضشان را از مسیر قانونی مطالبه نکردند، بلکه حتی قبل از انتخابات و اعلام نتایج آراء، خودشان را پیروز انتخابات اعلام و مردم را تحریک به آشوب‌های خیابانی کردند.

صبر نظام در فتنه ۸۸ و شناخت جبهه نفاق از سوی مردم

وی یادآور شد: نظام اسلامی می‌توانست با قدرتی که داشت، فتنه ۸۸ را در نطفه خفه کند؛ اما این صبر نظام در سال ۸۸ برای این بود که خود مردم جبهه نفاق را بشناسند و این بصیرت و شناخت در یوم‌الله ۹ دی خودش را نشان داد.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: مردم ایران اسلامی در نهم دی‌ماه ۸۸ وقتی بصیرتشان کامل شد، خودجوش به میدان آمدند و با فرمایشات و اشاره‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، صف خودشان را از صف فتنه گران جدا کردند.

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: مردم شهرستان سرخس نیز در ۹ دی ۸۸ به میدان آمدند و حتی شاهد بودیم عده‌ای با کفن‌پوش کردن خود ضمن بیعت با آرمان‌های انقلاب این را اعلام کردند که در این راه مقدس از جانشان هم می‌گذرند.

عبور فتنه گران از خطوط قرمز در سال ۸۸ خون مردم را به جوش آورد

وی با تأکید بر اینکه فتنه گران در سال ۸۸ با حماقت خود از خطوط قرمز ملت ایران عبور کردند، افزود: به تعبیر امام سجاد علیه‌السلام که فرمودند، «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء»، خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: فتنه گران در سال ۸۸ به عاشورای حسینی و به پرچم ابی‌عبدالله علیه‌السلام که همه سلایق زیر این پرچمش جمع می‌شوند، اهانت کردند که این حماقت آن‌ها خون مردم را به جوش آورد.

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: روح آقا ابی‌عبدالله علیه‌السلام در سال ۸۸ به فریاد مردم رسید و این مسئله به اثبات رسید که این کشور یک کشور حسینی و عاشورایی است.

وی به بیانات مهم مقام معظم رهبری در نماز جمعه ۲۹ خرداد سال ۸۸ اشاره و تصریح کرد: خطاب پایانی مقام رهبری به امام زمان (عج) در خطبه‌های این نماز جمعه، دل مردم را آتش زد و انفجاری صورت گرفت که این انفجار در یوم‌الله ۹ دی خودش را نشان داد.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: در ۹ دی سال ۸۸، یوم‌الله دیگری همانند ۲۲ بهمن ۵۷ شکل گرفت و فضای ایران اسلامی، حسینی و انقلابی شد.

تاکتیک دشمن در فتنه اخیر تغییر کرد

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه امروز تاکتیک دشمن برای فتنه علیه نظام اسلامی از سیاسی به اقتصادی تغییر کرده است، گفت: هرچند دشمن در فتنه علیه نظام اسلامی تاکتیک سیاسی را هرگز کنار نمی‌گذارد، اما آن چیزی دشمن در فتنه‌های اخیر نشان داد، تغییر تاکتیک از سیاسی به اقتصادی بود؛ یعنی بر مسائل و مشکلات مردم همچون معیشت دست گذاشتند.

وی بیان داشت: در فتنه اخیری که دشمن در آبان ۹۸ علیه نظام اسلامی انجام داد از تاکتیک اقتصادی استفاده کرد؛ مصداق این تاکتیک این است که نیروهای متخصص و آموزش‌دیده دشمن که در دل اعتراضات قانونی مردم وارد شدند، به بانک‌ها که سرمایه مردم بود حمله کردند؛ واحدهای تولیدی که ۳۰۰ نفر در آن اشتغال داشتند را آتش زدند و این یعنی دشمن از روی کینه حتی به‌صورت فیزیکی هم قصد داشت به اقتصاد ما ضربه بزند.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: دشمن در فتنه اخیر به دنبال این بود که کشور ما را «بی‌دولت» کند که اگر نبود تدبیر حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری، آتش فتنه زیاد می‌شد و در پی آن با بروز جنگ داخلی، کشور از بی‌دولتی به ناامنی می‌رسید.

شکست فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن با پیوند ناگسستنی امت و امام

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: با هوشمندی و زمان‌شناسی مقام معظم رهبری و حضور همیشه در صحنه ملت انقلابی ایران، این فتنه دشمن هم در نطفه خاموش شد.

وی اظهار کرد: مردم ما از بی‌تدبیری‌های دولت و مسئولان گلایه دارند و معترض هستند، اما با بصیرتی که دارند، هیچ‌گاه در صف فتنه گران و اغتشاشگران قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: تا وقتی که رابطه و پیوند ناگسستنی میان امت و امام مستحکم باشد و مردم نگاهشان به تدابیر و اشاره‌های رهبر معظم انقلاب باشد، هیچ کاری از دست دشمن بر‌نمی‌آید.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس