خنثی شدن فتنه‌های دشمن با پیوند ناگسستنی امت با امام
خنثی شدن فتنه‌های دشمن با پیوند ناگسستنی امت با امام
امام‌جمعه سرخس گفت: سه عنصر مدیریت حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری، بصیرت مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران و پیوند ناگسستنی امت با امام موجب خنثی شدن فتنه‌های دشمن در این چهل سال شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه «بصیرت» لازمه تشخیص راه حق و باطل برای انسان در دوراهی‌ها است، اظهار کرد: کسانی می‌توانند در دوراهی‌ها راه حق را از باطل انتخاب کنند که خداترس بوده و به حلال و حرام الهی اعتقاد داشته باشند.

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: فرقان در انتخاب اندیشه صحیح به ما کمک می‌کند و در اوج فتنه‌ها و فضاهای غبارآلود که تشخیص حق از باطل مشکل است، مسیر حق را به ما نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ملت ایران در مقابل توطئه و فتنه‌های تمام مستکبران و منحرفان همچون کوه ایستادگی کرده است.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان داشت: یکی از فتنه‌های بسیار پیچیده و فراگیر دشمن که بازیگران داخلی و خارجی در آن نقش داشتند و اتحاد مستکبران و منحرفان را در این فتنه دیدیم، فتنه ۸۸ بود که دشمن یقین می‌کرد می‌تواند بساط نظام اسلامی را با این فتنه جمع کند.

خطیب نماز جمعه سرخس به سه عنصر اصلی که موجب شکست فتنه‌های دشمن شده اشاره و تصریح کرد: سه عنصر مدیریت حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری، بصیرت مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران و پیوند ناگسستنی امت با امام موجب خنثی شدن فتنه‌های دشمن در این چهل سال شده است.

امام‌جمعه سرخس هدف از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن را ایجاد دوقطبی‌های کاذب در کشورمان دانست و اظهار داشت: ایجاد دوقطبی‌هایی همچون «معیشت و مقاومت» و «معیشت و امنیت» از اهداف اصلی دشمن در توطئه‌ها و فتنه‌ها است.

وی اضافه کرد: دشمن با ایجاد این دوقطبی‌ها به دنبال این است که جمهوری اسلامی را دوباره پای میز مذاکره بکشاند؛ مذاکره‌ای که شروط آمریکایی‌ها در آن برجام منطقه‌ای و برجام موشکی است؛ یعنی ملت ایران اگر به دنبال حل مشکلات معیشتی خود هستند، باید از مقاومت دست بردارند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه مسلمان نسبت به برادران مسلمان و مقدساتش حساس است، افزود: تمام حقیقت ما در عراق و سوریه است و اجازه نمی‌دهیم گروهی تروریستی به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها و یا حرم‌های شریفین در عراق نزدیک بشود.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: موشک‌های ما برای جلوگیری از جسارت شیطان‌هایی همچون آمریکا و اسرائیل است و عقل و دین ما هم تأکید دارد که خودمان را قوی کنیم.

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: اگر مذاکره با آمریکا مشکلات کشور ما را حل می‌کند، چرا امروز مردم کشورهایی همچون فرانسه که با آمریکا صلح دارند، زیر بار فشار اقتصادی در حال خرد شدن هستند.

وی ادامه داد: آمریکا بهتر است به‌جای حل مشکلات معیشتی ملت ایران، به داد گرسنگان و بی‌خانمان‌های کشور خودش برسد که هر روز در حال افزایش است.

حجت‌الاسلام بختیاری یادآور شد: در طول تاریخ این مسئله ثابت شده، هر کشوری رابطه بیشتری با آمریکا داشته باشد، از آسایش و امنیت عزتمندانه در آن کشور خبری نیست.

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: مردم ما می‌دانند که ۸۰ درصد مشکلات کشور نه از تحریم‌ها بلکه از بی‌تدبیری و ضعف در مدیریت و نظارت است.

امام‌جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: شرکت حداکثری ملت ایران در انتخابات مجلس امسال و انتخاب نمایندگان انقلابی و اصلح سیلی محکم دیگری به دشمن خواهد زد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس