جهاد علمی دانشجویان می‌تواند تمام قفل‌ها را باز کند/ تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است
جهاد علمی دانشجویان می‌تواند تمام قفل‌ها را باز کند/ تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است
امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه جهاد علمی دانشجویان می‌تواند تمام قفل‌ها را باز کند، گفت: تمام تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به شانزدهم آذرماه روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان گفت: روز شانزدهم آذر ماهیتی ضداستکباری و ضدآمریکایی دارد و امام خمینی (ره) فرمودند که کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجو است بنابراین باید آگاه باشیم تمام تلاش دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌ها است و سرچشمه همه نفوذها نفوذ فکری است.

امام جمعه موقت سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دانشجویان، گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار کار علمی به صورت جهادی هستند و همین جهاد علمی است که می‌تواند تمام قفل‌ها را باز کند.

وی در ادامه به سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره و بیان کرد: برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها از چهار امام معصوم روایت داریم که یکی از آن روایات مربوط به امام صادق علیه‌السلام است.

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام پیش از آن که حتی امام موسی کاظم (ع) ازدواج کنند درباره حضرت معصومه (س) روایت دارند، اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند که برای خدا حرمی است و آن کعبه است، برای رسول خدا (ص) حرمی است و آن مدینه است و برای امیرالمومنین (ع) حرمی است و آن در کوفه است و برای ما اهل بیت حرمی است و آن در قم است و در آینده فرزندی از ما در آنجا دفن خواهد شد که نامش فاطمه است و هر که او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

حجت الاسلام سیستانی در ادامه به سنت حسنه‌ای که این روزها در شهرستان سرخس اجرا می‌شود اشاره و عنوان کرد: مسئله اطعام برای اموات توسط صاحبان عزا توسط حدود ۹۰ درصد از مردم شهرستان سرخس جمع شده است و این رسم و سنت حسنه بین مردم شهرستان جا افتاده است ضمن اینکه درباره این موضوع روایاتی نیز داریم.

وی افزود: در روایات داریم که غذا خوردن جلوی صاحب عزا رسم دوران جاهلیت است و حتی روایتی داریم که روشن کردن آتش برای پختن غذا در خانه صاحب عزا مکروه است و مستحب است که نزدیکان صاحب عزا برای صاحبان عزا غذا آماده کنند و ببرند.

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه بسیاری برای تامین جهیزیه یا هزینه درمانی مشکل دارند، گفت: از برخی از کسانی که مراسم عزا داشتند درباره هزینه‌های آنها سوال کردم که گفتند تا مراسم سالگرد حدود ۴۳ میلیون تومان هزینه کردند درحالیکه به جای این هزینه می‌توانستند آن را صرف امور خیریه کنند و به همین دلیل مجمع خیرین در دفتر امام جمعه شهرستان تشکیل شده است و از مردم عزیز می‌خواهیم تا با مشارکت در امور خیر به کسانی که مشکلاتی در زندگی‌شان دارند کمک کنند.

حجت الاسلام سیستانی در ادامه با اشاره به شیوع آنفولانزا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، گفت: ما توقع داریم جمعیت زیادی که برای درمان بیماری آنفولانزا به بیمارستان مراجعه می‌کنند مشکلی به مشکل‌شان اضافه نشود و ۵ ساعت منتظر نمانند و پزشکان شهرستان نیز در این زمینه به صورت جهادی عمل کنند و بیماران را ویزیت کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس