مسئولان نباید فقط در مواقع بحران و آشوب به یاد «اینترنت ملی» بیفتند/ پیگیر طرح «تشخیص هویت در فضای مجازی» در مجلس هستیم
مسئولان نباید فقط در مواقع بحران و آشوب به یاد «اینترنت ملی» بیفتند/ پیگیر طرح «تشخیص هویت در فضای مجازی» در مجلس هستیم
رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس گفت: به‌جای اینکه مسئولان مربوطه فقط در مواقع بحران و آشوب به یاد آسیب‌های اینترنت بین‌الملل بیفتند و پیچ آن را به‌صورت کامل ببندند، باید «شبکه ملی اطلاعات» را تقویت کنند تا هم مردم و هم صاحبان حوزه‌های اقتصادی در این فضا تکلیف خودشان را بدانند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر «شبکه ملی اطلاعات» اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات در اتفاقات هفته اخیر کشور محک خوبی خورد و باید این محک جدی‌تر، قوی‌تر و کامل‌تر باشد که یک اینترنت ملی داشته باشیم.

رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس افزود: دولت باید با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کمک کند تا مردم، صاحبان حرف و مشاغل و کسب‌وکارهای فضای مجازی خودشان را با شرایط اینترنت ملی نزدیک‌تر کنند.

وی تصریح کرد: به‌جای اینکه مسئولان مربوطه فقط در مواقع بحران و آشوب به یاد آسیب‌های اینترنت بین‌الملل بیفتند و پیچ آن را به‌صورت کامل ببندند، باید شبکه ملی اطلاعات را تقویت کنند تا هم صاحبان حوزه‌های اقتصادی در این فضا تکلیف خودشان را بدانند و خودشان را با اینترنت ملی هماهنگ کنند و هم اینکه شاهد این‌گونه بحران‌ها در کشور نباشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه اینترنت ملی قوانین مصوب داریم و ضرورتی بر ورود به حوزه تقنینی در این عرصه فعلاً نداریم، عنوان کرد: با وجود قوانین مصوب در این حوزه، اما فراکسیون فضای مجازی مجلس پیگیر طرحی با عنوان «تشخیص هویت در فضای مجازی» است.

رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس اضافه کرد: در این طرح افرادی که در عرصه فضای مجازی فعالیت دارند و در مشاغل مختلف در این فضا مشغول هستند باید «صاحب هویت» باشند، یعنی هویت مشخص داشته و مسئولیت‌های حقوقی و قانونی را پذیرفته باشند.

وی اظهار داشت: فراکسیون فضای مجازی مجلس همچنین در حوزه پولی و بانکی هم با کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را در دست بررسی دارد.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان یادآور شد: بخش عمده زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود دارد و در هفته گذشته نیز این زیرساخت‌ها زیر بار آزمایش رفتند و محک خوبی در این زمینه داشتیم.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : نسیم سرخس