بهره‌برداری و کلنگ زنی گازرسانی به ۳۱ روستا در سرخس
بهره‌برداری و کلنگ زنی گازرسانی به ۳۱ روستا در سرخس
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از بهره‌برداری و کلنگ زنی گازرسانی به 31 روستا در شهرستان سرخس همزمان با هفته وحدت خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید حمید فانی عصر امروز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری و کلنگ زنی گازرسانی به ۳۱ روستا در شهرستان سرخس اظهار کرد: ۳۱ طرح گازرسانی روستایی سرخس با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت گاز استان، امام‌جمعه و جمعی از علمای اهل سنت و شیعه این شهرستان مورد بهره‌برداری و کلنگ زنی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: گازرسانی در دولت دوازدهم با شدت ویژه‌ای دنبال شده به‌طوری‌که از سال ۹۲ تاکنون در خراسان رضوی هر ۲ روز یک روستا، به تعبیری ۱۱۹۲ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۱۸۲ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند که این عدد بسیار بزرگ و قابل‌ملاحظه است.

وی تصریح کرد: در حوزه شهرستان سرخس ۸۴ روستا وجود دارد که از این تعداد ۶۶ روستا با جمعیت ۱۴۶۰۰ خانوار مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی واجد شرایط گازرسانی محسوب می‌شوند که تاکنون ۳۷ روستا گازرسانی شده و با کلنگ زنی امروز، مجموعاً ۲۹ روستای دیگر نیز در حال اجرا است.

فانی ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در سرخس ۷۹ درصد است که این عدد با اتمام پروژه‌های در حال اجرا به ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره اجرای پروژه گازرسانی به ۲۶ روستای محور پل خاتون شهرستان سرخس گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۶ روستاهای محور پل خاتون سرخس با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان آغاز شده و در صورت تعامل و همکاری مردم و مسئولان در مدت‌زمان ۵۴۰ روز کاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، ۴۳ کیلومتر شبکه فولادی، ۱۹۱ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن، دو ایستگاه بزرگ فشارشکن و ۳ ایستگاه تقلیل فشار درون روستایی برای بهره‌برداری این پروژه احداث می‌شود.

روشن شدن مشعل گاز ۵ روستای نوروزآباد، سنگر، کلاته مره ای، صمدآباد و شیرتپه با ۱۴۲۸ خانوار و هزینه‌ای معادل ۱۰ و نیم میلیارد تومان، بخش دیگر از پروژه‌های گازرسانی روستایی شهرستان سرخس به مناسبت هفته وحدت بود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس