شیعه انگلیسی پیاده نظام جنگ هویتی آمریکا است/ آمریکا گرگ است و به هیچ عنوان با گرگ مذاکره نمی‌کنیم
شیعه انگلیسی پیاده نظام جنگ هویتی آمریکا است/ آمریکا گرگ است و به هیچ عنوان با گرگ مذاکره نمی‌کنیم
امام جمعه سرخس گفت: نمونه‌ای جنگ هویتی را آمریکا در خاورمیانه با طرح خاورمیانه بزرگ رقم زد که هدفش استفاده از منابع این منطقه و ایجاد اختلاف در این منطقه بود و مسیر این جنگ را آمریکا در اختلاف بین شیعه و سنی دیدند و سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی یا سکولار، پیاده نظام این جنگ هویتی هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس، با بیان اینکه جنگ‌ها انواع مختلفی دارند، گفت: یکی از جنگ‌هایی که به ویژه در سال‌های اخیر دشمنان ما به دنبال آن هستند جنگ هویتی است، در جنگ هویتی مرزهای جغرافیایی مورد حمله قرار نمی‌گیرد بلکه مرزهای اعتقادی مورد تهاجم نرم قرار می‌گیرد و خطرات این جنگ از جنگ نظامی بیشتر است.

امام جمعه سرخس افزود: نمونه‌ای از این جنگ را آمریکا در خاورمیانه با طرح خاورمیانه بزرگ رقم زد که هدفش استفاده از منابع این منطقه و ایجاد اختلاف در این منطقه بود و مسیر این جنگ را آمریکا در اختلاف بین شیعه و سنی دیدند و سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی یا سکولار، پیاده نظام این جنگ هویتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سنی آمریکایی هر چیزی را تکفیر می‌کند و شیعه سکولار یا شیعه انگلیسی به تعبیر مقام معظم رهبری، ولایت فقیه را قبول ندارد و فقیه آنها انگلیس است، پول و مداح و موکب این‌ها را انگلیس تامین می‌کند.

خطیب جمعه سرخس اذعان کرد: خطری که در هیئات به وجود می‌آید ایجاد انحراف در هیئتی‌هاست، هیئتی‌ها را ضد ولایت بار می‌آورند، مداح‌پروری می‌کنند و سینه‌زنی را جای نماز می‌آورند و در حقیقت هیئتی‌های لندنی پرورش می‌دهند.

حجت الاسلام بختیاری با اشاره به حوادث اخیر در عراق عنوان کرد: در اعتراضات عراق شیعه انگلیسی و بعثی‌ها در کنار هم هستند که در آن کشور اختلاف‌افکنی می‌کنند و محل این شیعه انگلیسی را در هیئت‌ها قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شعار اسلام وحدت است، گفت: شاهکار امام خمینی (ره) این بود که هفته وحدت را اعلام کردند وکسی که می‌خواهد یاور امام زمان (عج) باشد باید وحدت‌گرا باشد، رویکرد روایات ما رویکرد وحدتی است و یکی از نقشه‌هایی که شیطان به وجود آورد ایجاد اختلاف است.

امام جمعه سرخس در ادامه به راهپیمایی ۱۳ آبان اشاره و اظهار کرد: در سیزده آبان بار دیگر مردم روحیه استکبارستیزی را نشان دادند و پیام دادند که ما در راه انقلاب اسلامی خسته نشده‌ایم.

حجت الاسلام بختیاری ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا طبیعت گرگ را دارد و آیا مذاکره با گرگ معنا دارد؟ طبیعت گرگ درندگی است، راهبرد مذاکره آمریکا این است که به جهان بفهماند با فشار حداکثری ما ایران را به سر میز مذاکره آورده‌ایم؛ ترامپ می‌خواهد با اینکار بهره‌ی خودش را هم در انتخابات ببرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان ما با گرگ مذاکره نخواهیم کرد، گفت: به هیچ عنوان به آنها اعتماد نمی‌کنیم و اعتماد ما به درون است.

امام جمعه سرخس با اشاره به سفر سرلشکر صفوی به سرخس، گفت: سردار صفوی در این سفر گفتند که سرخس ظرفیتی درونی دارد برای حل مشکلات اقتصادی کشور از چابهار مهمتر است.

حجت الاسلام بختیاری به فعالیت‌های بنیاد برکت در سرخس اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت در سرخس فعالیت‌های خوبی انجام داده است و ما مشکلات شهرستان را به مسئولان رده بالا منتقل می‌کنیم.

انتهای پیام/