راهپیمایی اربعین حسینی زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است/ حقیقت حادثه عظیم عاشورا باید زنده نگه داشته شود
راهپیمایی اربعین حسینی زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است/ حقیقت حادثه عظیم عاشورا باید زنده نگه داشته شود
امام‌جمعه موقت سرخس گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اگر به‌درستی درک شود، می‌تواند زمینه‌ساز تحقق بزرگ‌ترین هدف امت اسلامی یعنی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: عامل شکل‌گیری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عشق و محبت ذاتی است که خدای متعال از حسین بن علی علیه‌السلام در دل مؤمنان قرار داده است.

امام‌جمعه موقت سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار موکب داران عراقی تصریح کرد: مجاهدت‌های حضرت زینب سلام‌الله علیها و امام سجاد علیه‌السلام پس از حادثه عاشورا به همان اندازه سخت بود که مجاهدت و فداکاری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به‌عنوان صاحب‌پرچم سخت بود.

وی با تأکید بر اینکه فلسفه اربعین حسینی زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و قیام امام حسین علیه‌السلام است، افزود: حقیقت حادثه عظیم عاشورا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه رفتار و کرامت بی‌نظیر مردم عراق نسبت به زائران اربعین حسینی بر مبنای عشق و محبت امام حسین علیه‌السلام است، عنوان کرد: مسلمانان و همه آزادی خواهان جهان باید مسئله راهپیمایی اربعین را که امروز بین‌المللی شده زنده نگه دارند.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه این عشق و محبت به حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام است که صحنه عظیم اربعین حسینی را خلق می‌کند، اضافه کرد: عشق به امام حسین علیه‌السلام در طول تاریخ نظیر ندارد و مصداق بارز آن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است که ابعاد بین‌المللی پیدا کرده و همه آزادگان دنیا را دور خودش جمع می‌کند.

امام‌جمعه موقت سرخس با تأکید بر اینکه درس امام حسین علیه‌السلام امروز جهانی شده است، گفت: دنیای امروز گرفتار ظلم و ستم و پستی شده است و به‌شدت نیازمند درس آزادگی و معرفت امام حسین علیه‌السلام است.

وی با بیان اینکه اگر حرکت امام حسین علیه‌السلام درست به دنیا معرفی شود، دین و قرآن به دنیا معرفی می‌شود، اظهار داشت: منطق امام حسین علیه‌السلام منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل طغیان و استکبار است.

حجت‌الاسلام اکبری نیا در پایان با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی امروز معرفت حسینی را به دنیا مخابره می‌کند، تأکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اگر به‌درستی درک شود، می‌تواند زمینه‌ساز تحقق بزرگ‌ترین هدف امت اسلامی یعنی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس