بخشی از حقوق معوقه کارگران سد شوریجه سرخس پرداخت شد
بخشی از حقوق معوقه کارگران سد شوریجه سرخس پرداخت شد
کارگران سد شوریجه سرخس طی هفته گذشته به علت عدم پرداخت حقوق معوقه خود اعتصاب کردند که با پیگیری‌های نسیم سرخس بخشی از حقوق معوقه آنان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، کارگران سد شوریجه سرخس طی هفته گذشته به دلیل عدم پرداخت ۶ ماهه حقوق و سنوات اعتصاب کردند که با پیگیری‌های نسیم سرخس بخشی از حقوق معوقه آنان پرداخت شد.

سیدمحمدعلی تفاخ در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس بیان کرد: حقوق فروردین ماه امسال به صورت کامل و ۵۰ درصد از حقوق اردیبهشت ماه به صورت مساعده به کارگران سد شوریجه پرداخت شده است و این پروژه هم اکنون فعال است.

مدیر پروژه سد شوریجه سرخس درباره پرداخت مابقی حقوق کارگران گفت: کارگران ۴ ماه و نیم به اضافه بخشی از سنوات سال ۹۷ را از ما مطالبه دارند که پیگیر هستیم تا مطالبات‌مان را از شرکت آب منطقه‌ای دریافت کنیم و معوقات کارگران سد شوریجه را پرداخت کنیم.

کاظم جم، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس گفته بود: شرکت آب منطقه‌ای استان در تلاش است با تامین اعتبار، حقوق عقب افتاده کارگران این سد را تسویه کند.

به گزارش نسیم سرخس، پروژه سد شوریجه جزو پروژه‌ آب‌های مرزی و از پروژه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری است و پروژه‌ای است که ردیف‌های بودجه‌ای عمومی ندارد و بودجه آن از صندوق توسعه ملی تامین و اعتبارت آن کاملاً مجزا است.

در اواخر سال ۹۵ این پروژه به پروژه‌های آب‌های مرزی ملحق شد تا بتواند از محل صندوق توسعه ملی اعتبار بگیرد. سد مخزنی شوریجه سرخس از نوع خاکی بوده و هدف از اجرای آن، تامین آب شرب مشهد مقدس و تامین آب کشاورزی منطقه است؛ این سد بر روی رودخانه کشف رود در ۲ کیلومتری روستای پل گزی از توابع بخش مرزداران شهرستان سرخس قرار دارد.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : نسیم سرخس