سرخس از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شد
سرخس از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شد
دادستان عمومی و انقلاب سرخس از جمع‌آوری 30 نفر از معتادان متجاهر از سطح شهرستان سرخس و انتقال آن‌ها به کمپ ترک اعتیاد ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر مشهد خبر داد.

حمید علیزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: عصر امروز (یکشنبه) با صدور حکم قاطع دادستانی، ۳۰ نفر از معتادان متجاهر در شهرستان سرخس که چهره شهر را نازیبا و برای امنیت جامعه خطرآفرین بودند، توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی این شهرستان جمع‌آوری و به کمپ موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشهد منتقل شدند.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس تأکید کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرستان سرخس در راستای مقابله با فراگیر شدن اعتیاد به مواد مخدر، پیشگیری از وقوع جرائم دیگر به‌ویژه سرقت‌های خرد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این معتادان متجاهر بیشتر کارتن‌خواب بوده و برای سلامت و امنیت جامعه خطرآفرین هستند، تصریح کرد: بیشتر این معتادان متجاهر به دلیل ابتلا به بیماری‌هایی همچون هپاتیت و ایدز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند که جمع‌آوری آن‌ها اولویت دادستانی شهرستان و دارای اهمیت است.

به گزارش نسیم سرخس، پیش‌ازاین و در سه مرحله دیگر نیز در ۲۶ خرداد، ۶ تیر و ۳۰ مرداد امسال، ۱۱۲ معتاد متجاهر در شهرستان سرخس با دستور قاطع دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان جمع‌آوری و به کمپ موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشهد منتقل شدند.

معتاد متجاهر به کسی گفته می‌شود که در جامعه به اعتیاد پرداخته و دیگران را هم تشویق به مصرف می‌کند؛ در واقع معتاد متجاهر به‌قصد از راه به در کردن دیگران به هر نیتی به‌صورت آشکار مواد مصرف و یا حمل می‌کند؛ معتاد متجاهر در قوانین ایران مجرم شناخته می‌شود.

انتهای پیام/