استاندار: سرخس به عنوان نخستین منطقه آزاد تجاری – صنعتی به تصویب هیئت دولت رسید/ نماینده سرخس: ۶۰ درصد کار تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد طی شده است/ لایحه دولت آذرماه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
استاندار: سرخس به عنوان نخستین منطقه آزاد تجاری – صنعتی به تصویب هیئت دولت رسید/ نماینده سرخس: ۶۰ درصد کار تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد طی شده است/ لایحه دولت آذرماه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
استاندار خراسان رضوی گفت: با حمایت رئیس جمهوری تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری – صنعتی به عنوان نخستین منطقه آزاد این استان به تصویب هیات دولت رسید.

به گزارش نسیم سرخس، علیرضا رزم حسینی شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: اکنون نوبت مجلس شورای اسلامی است که این لایحه دولت را تصویب و قانونی کند.

وی با اشاره به فضای تحریم و مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: کشور با وجود همه مشکلات به خوبی مدیریت شده و لازم است با حفظ وحدت شرایط اقتصادی را به نحو قابل قبول مدیریت نمود.

وی گفت: اگر بتوان مسیر باقیمانده تا انتهای سال را به خوبی طی کرد، شاهد افزایش سرمایه گذاری ها در کشور خواهیم بود که البته از ابتدای امسال تاکنون خراسان رضوی روند رو به رشد در این زمینه داشته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شناسایی ۳۰ فرآیند مخل فضای کسب و کار در این استان افزود: از این تعداد تاکنون ۶ فرآیند با رویکردهای کاهش زمان، کاهش هزینه، کاهش مراجعات و کاهش تعداد مدارک مورد نیاز در بخش های صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری استان اصلاح شده است.

وی همچنین با اشاره به عدم اجرای ماده ۲۷ الحاق به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خراسان رضوی اظهار داشت: تاکنون این استان نتوانسته هیچ پروژه ای را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی گفت: بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که هیچ کدام از آنها به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار نشده است.

رزم حسینی افزود: امسال از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای خراسان رضوی تاکنون ۳۷ درصد تخصیص یافته و پروژه های دستگاه های اجرایی باید به خیرین یا معین های اقتصادی یا بخش های غیردولتی واگذار شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس دستگاه های اجرایی استان موظف هستند فهرست پروژه های خود را استخراج و براساس مناطق ۱۲ گانه استان تنظیم و به کمیته رسیدگی به این پروژه ها ارائه نمایند.

قاضی زاده هاشمی: ۶۰ درصد کار تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد طی شده است

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از پیگیری های استاندار برای تصویب منطقه آزاد سرخس در هیات دولت گفت: چهارشنبه هفته گذشته نیز تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تایید شد.

سید احسان قاضی زاده با بیان اینکه تاکنون در منطقه شرق کشور منطقه آزاد تجاری – صنعتی وجود نداشت افزود: ۶۰ درصد کار تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد طی شده و این لایحه آذر ماه در دستور کار مجلس قرار می گیرد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز آبان ماه سفری به سرخس خواهند داشت.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا