آب سد دوستی به جای انتقال به شهر سرخس، سر از شهرک کاویان و سد طرق درآورد!
آب سد دوستی به جای انتقال به شهر سرخس، سر از شهرک کاویان و سد طرق درآورد!
طی دو هفته اخیر سه خبر مرتبط با سد دوستی سرخس بر روی خروجی سایت های باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری صداوسیما و خبرگزاری ایرنا قرار گرفت که خبر از انتقال آب سددوستی به شهرک کاویان و سد طرق می‌دهد در حالیکه پروژه انتقال آب سد دوستی به شهر سرخس روی زمین مانده است.

به گزارش نسیم سرخس، پروژه انتقال آب از سد دوستی به شهر سرخس در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد و با وجود گذشت ۸ سال از اجرای این پروژه و پیشرفت ۵۰ درصدی آن و انتظار مردم سرخس برای آنکه آب تصفیه شده سددوستی را مصرف کنند، طی دو هفته اخیر سه خبر مرتبط با سد دوستی سرخس بر روی خروجی سایت های باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری صداوسیما و خبرگزاری ایرنا قرار گرفت که خبر از انتقال آب سددوستی به شهرک کاویان و سد طرق می‌دهد.

خط انتقال آب از سد دوستی به سد طرق ۶۰ درصد پیشرفت دارد

خبر خبرگزاری ایرنا درباره انتقال آب از سد دوستی به سد طرق

خبر خبرگزاری ایرنا با تیتر «خط انتقال آب از سد دوستی به سد طرق ۶۰ درصد پیشرفت دارد» روز ۶ شهریور بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت. در این خبر آمده است که خط انتقال آب از سد دوستی به سد طرق مشهد با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد روز چهارشنبه در نشست خبری گفته است: خط انتقال آب از سد دوستی به سد طرق با توجه به موارد پدافند غیر عامل و استفاده حداکثری از ظرفیت سد دوستی اجرا می شود.

حسین اسماعیلیان افزوده است: ظرفیت این خط انتقال یک متر مکعب در ثانیه است و سه و نیم کیلومتر از خط انتقال باقی مانده که می کوشیم تا پایان سال بهره برداری شود.

انتقال آب از سد دوستی به شهرک صنعتی کاویان

خبر خبرگزاری صداوسیما درباره انتقال آب سد دوستی به شهرک کاویان

تیتر «انتقال آب از سد دوستی به شهرک صنعتی کاویان» خبر باشگاه خبرنگاران جوان است که در تاریخ ۱۲ شهریور ماه منتشر شده است. همچنین خبرگزاری صداوسیما نیز این خبر را با تیتر «تصویب ساخت دور برگردان فاز دو شهرک صنعتی کاویان فریمان» در تاریخ ۱۳ شهریور منتشر کرده که در متن بخشی از این خبر خبرگزاری صداوسیما  با اشاره به جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان آمده است که دکتر وحید تعقیبی، مدیر شهرک صنعتی کاویان فریمان گفت: در این جلسه همچنین مصوب شد آب منطقه‌ای خراسان رضوی تا ۶ ماه آینده تمهیدات لازم را برای تکمیل خط انتقال آب از سد دوستی به شهرک صنعتی فراهم کند.

خبر باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتقال آب سد دوستی به شهر صنعتی کاویان

متن خبر باشگاه خبرنگاران جوان نیز به این شرح است:

وحید تعقیبی مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در یکصد و چهل و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با انتقال آب از سد دوستی به شهرک صنعتی کاویان، مقرر شده است تا تکمیل زیرساخت معین اقتصادی شهرستان فریمان با همراهی بخش خصوصی بیش از ۲ هزار و ۵۶۲ شغل را تا انتهای سال ۱۴۰۰ ایجاد کند.

به گزارش سرخس خبر، حال سوال اینجاست که چرا پروژه انتقال آب از سد دوستی به شهر سرخس که حق مردم این شهرستان است و قرار است آب شرب این شهر را تامین کند پس از  ۸ سال معطل مانده و فقط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون خبر از انتقال آب این سد به شهرک صنعتی کاویان و سدطرق داده می شود؟ و چرا سازمان منابع آب خراسان رضوی اهتمامی برای تکمیل پروژه انتقال آب سد دوستی به سرخس را ندارد؟

پیش از این نیز پایگاه خبری سرخس خبر طی گزارشی به عدم تکمیل پروژه انتقال آب سد دوستی به شهر سرخس پس از گذشت ۸ سال با تیتر «عاقبت نامعلوم انتقال آب سد دوستی به سرخس/ وعده ۳ ساله مسئولان، ۸ ساله شد/ آیا احتمال منتفی شدن پروژه است؟» پرداخته بود.

اخبار مرتبط:

عاقبت نامعلوم انتقال آب سد دوستی به سرخس/ وعده ۳ ساله مسئولان، ۸ ساله شد/ آیا احتمال منتفی شدن پروژه است؟

جوابیه آبفای سرخس: پروژه انتقال آب از سد دوستی به سرخس منتفی نشده است/ انتقال آب با کیفیت از چاه پروژه میان مدت است

انتهای پیام/

  • منبع خبر : سرخس خبر