گفتمان سیدالشهداء «هیهات من الذله» بود/ هر هیئت مذهبی باید یک رسانه انقلابی باشد
 گفتمان سیدالشهداء «هیهات من الذله» بود/ هر هیئت مذهبی باید یک رسانه انقلابی باشد
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه مجالس امام حسین (ع) باید محلی برای بصیرت افزایی باشد، گفت: امام حسین (ع) هیچ‌گاه با مستکبر زمان خود مذاکره نکردند و گفتمان ایشان گفتمان «هیهات من الذله» بود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام محمد بختیاری صبح امروز در جلسه هم اندیشی هیئت های مذهبی شهرستان سرخس که با محوریت برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد، اظهار کرد: امروز در هیئت های مذهبی باید هم شاهد شور و هم شعور حسینی باشیم.

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه دهه اول محرم، دهه رشد و تعالی است، افزود: امام حسین علیه السلام برای نماز و امر به معروف و نهی از منکر شهید شد، بنابراین تعظیم شعائر الهی در ایام محرم و صفر مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه مجالس امام حسین علیه السلام باید محلی برای بصیرت افزایی باشد، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام هیچ‌گاه با مستکبر زمان خود مذاکره نکردند و گفتمان ایشان گفتمان «هیهات من الذله» بود.

وی با تاکید بر مسئله مهم وحدت در برنامه هیئت های مذهبی شهرستان تلفیقی سرخس عنوان کرد: برنامه های مشترک باید توسط هیئت های مذهبی در شهرستان سرخس اجرایی شود و قطره‌ها باید تبدیل به دریا شوند تا تعظیم شعائر الهی را داشته باشیم.

فرمانده سپاه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه حرکت امام حسین علیه السلام یک حرکت سیاسی بود، اظهار داشت: هیئتی زنده است که حرکتش را با حرکت امامین انقلاب تنظیم کند.

عیسی صفری با تاکید بر اینکه هیئت سکولار نداریم، خاطرنشان کرد: امروز هیئت های مذهبی ما در کنار تعظیم شعائر الهی باید اشتغال آفرین باشند و محرومیت‌های منطقه خود را بشناسند.

وی به بصیرت افزایی در هیئت های مذهبی تاکید کرد و افزود: توجه به اندیشه های مقاومت باید امروز در راس برنامه هیئت های مذهبی باشد.

فرمانده سپاه سرخس با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی باید نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی بخشی کنند، تصریح کرد: هیئت های مذهبی به عنوان ترویج کننده اندیشه های عاشورا رسالت بصیرت افزایی دارند.

صفری در پایان تاکید کرد: هر هیئت مذهبی باید یک رسانه انقلابی برای نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : نسیم سرخس