۸۵ درصد قطعات موردنیاز شرکت نفت و گاز شرق تولید داخل است/ تولید روزانه ۶۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سرخس/ تعمیرات اساسی شرکت از ۳۰ مرداد آغاز می‌شود
۸۵ درصد قطعات موردنیاز شرکت نفت و گاز شرق تولید داخل است/ تولید روزانه ۶۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سرخس/ تعمیرات اساسی شرکت از ۳۰ مرداد آغاز می‌شود
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق با تاکید بر اینکه این شرکت روزانه ۶۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تولید می‌کند، گفت: خوشبختانه امروز ۸۵ درصد قطعات موردنیاز این شرکت توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید ابوالحسن محمدی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس برگزار شد، با تاکید بر اینکه این شرکت تنها تولیدکننده گاز طبیعی در شرق و شمال شرق کشور است، اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ حلقه چاه گاز تولیدی و تزریقی در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق فعال و پایدار است و گاز ۶ استان کشور را تامین می‌‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق با اشاره به اینکه اگر تلاش همکاران ما و صیانت از منابع صورت نمی‌گرفت امروز هیچ چاه گازی در منطقه پایدار نبود، افزود: تولید روزانه گاز طبیعی این شرکت معادل با حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت است.

وی با اشاره به اینکه حتی یک روز هم قطعی گاز نداریم، بیان داشت: در مخزن دو منظوره شوریجه D هشت ماه ابتدایی سال تولید گاز طبیعی داریم و مازاد تولید به خود مخزن برای بهره‌برداری در فصل زمستان تزریق می‌شود.

۸۵ درصد قطعات موردنیاز شرکت نفت و گاز شرق تولید داخل است

محمدی با بیان اینکه ۸۵ درصد قطعات مصرفی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق از تولیدات داخلی است، عنوان کرد: امروز روحیه خود اتکایی و روحیه خودباوری در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به یک استراتژی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق تاکید کرد: در سال گذشته این شرکت به ۱۰۰ درصد تولید تکلیفی خود رسید و در چند ماهه اول امسال نیز از تولید تکلیفی خود عبور کردیم و این آمار به ۱۰۳ درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به زودی دو حلقه چاه گازی دیگر در این شرکت وارد سرویس می‌شوند، گفت: امروز استراتژی محوری در دستور کار ما قرار گرفته است.

محمدی با تاکید بر اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصادی پیش قدم است، بیان کرد: به همین منظور این شرکت غرفه ای در محل نمایشگاه های دائمی شهرک های صنعتی ایجاد کرده تا ظرفیت های خود را در اختیار سایر شرکت ها قرار دهد.

تولید روزانه ۶۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سرخس

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق در ادامه با اشاره به تولید روزانه ۶۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این شرکت تصریح کرد: تعمیرات اساسی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق ۳۰ مردادماه آغاز و تا ۳۰ شهریورماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته هیج نوع خرید ارزی نداشتیم و عمده خریدها از تولیدات داخلی بوده است، خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی پرچمدار است.

محمدی اظهار داشت: شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق خوشبختانه شرکتی کاملا صنعتی و پایدار است و از قطعاتی هم استفاده می‌کنیم که صنعتی و پایدار هستند.

ورود شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق با اشاره به ورود این شرکت به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: در این حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به سه گروه کارکنان و خانواده، محیط زیست و جوامع محلی خدمت رسانی می‌کند و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه برای مردم شهرستان داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نیروهای شرکت بومی شهرستان سرخس هستند، تاکید کرد: انتظار داریم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی شهرستان پیمانکاران بومی در قالب کارگاه های مهارتی تقویت شوند و برای متقاضیان بومی اشتغال در این شرکت نیز دوره های مهارتی برگزار شود تا بتوانیم به اهدافی که برای شرکت تعریف شده دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/