۱۸ سال انتظار برای باز شدن گره کور ترافیک شهر سرخس!/ خرید سه ساختمان دیگر تا بازگشایی خیابان ثارالله سرخس
۱۸ سال انتظار برای باز شدن گره کور ترافیک شهر سرخس!/ خرید سه ساختمان دیگر تا بازگشایی خیابان ثارالله سرخس
فقط سه ساختمان دیگر باقی مانده تا با خرید یا دادن امتیازات به مالکان آن‌ها پروژه 18 ساله بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس به اتمام برسد و شاهد باز شدن گره کور ترافیک در این شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، خیابان ثارالله شهر سرخس یکی از خیابان‌های پرتردد است که به خیابان اصلی شهر یعنی خیابان امام خمینی (ره) منتهی می‌شود. پروژه بازگشایی این خیابان ۱۸ سال پیش آغاز شد. دلایل متعددی برای طولانی شدن این پروژه وجود دارد که مهمترین آن سختی خرید زمین و منازل ساکنان این خیابان است.

بازگشایی معابر به ویژه خیابان ثارالله در طرح تفصیلی شهر سرخس توسط وزارت کشور دیده و به شهرداری سرخس ابلاغ شده است و علاوه بر آن کمیسیون ماده ۵ استانداری خراسان رضوی در سال ۸۲ بازگشایی خیابان ثارالله را تصویب کرد.

وجود پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و توسعه شهری باعث رشد فزاینده جمعیت شهری در سرخس شده که این رشد منجر به افزایش تردد وسایل نقلیه در سطح شهر و افزایش بار ترافیکی در سرخس شده است.

یکی از مشکلات اساسی که شهر سرخس دارد در مرکز شهر سرخس یعنی در خیابان امام خمینی (ره) است که ترافیک زیاد شهری در این منطقه وجود دارد و بازگشایی خیابان ثارالله نقش عمده‌ای در حل معضل ترافیک مرکزی شهر سرخس دارد.

خودروهای خطی روستایی مکان مشخصی برای پارک کردن و پیاده و سوار کردن مسافر ندارند و اکثر آنها در همان خیابان امام خمینی (ره) منتظر مسافر هستند، وانت بارها و نیسان‌های حمل بار نیز در بلوار طالقانی شرقی و در نزدیکی چهارراه اصلی شهر پارک می‌کنند و حاضر نیستند خودروهای خود را به انتهای بلوار انتقال دهند.

تردد حدود ۳۰ هزار خودرو و نبود پارکینگ متناسب با ظرفیت شهر سرخس به‌ویژه در محدوده چهارراه امام (ره)، بلوارهای طالقانی غربی و شرقی از چالش‌های مهم ترافیکی شهر سرخس است.

پارک شدن خودروهای روستایی و وانت بارها در مرکز شهر مشکلات زیادی در حوزه ترافیک سرخس ایجاد کرده است که می‌توان با انتقال این خودروها از خیابان امام خمینی (ره) به خیابان ثارالله از حجم ترافیک موجود در مرکز شهر کم کرد.

شهرداری سرخس نیز برای خرید مکان‌های تجاری و چندین منزل مسکونی در خیابان ثارالله هزینه‌های زیادی کرده است و توانسته مسیر را تا نزدیکی خیابان امام خمینی (ره) باز کند.

فقط سه ساختمان دیگر باقی مانده تا با خرید یا دادن امتیازات به مالکان آنها این پروژه ۱۸ ساله به اتمام برسد.

احمد صفائی، شهردار سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین اقدامات برای بازگشایی خیابان ثارالله گفت: فقط سه ملک دیگر باقی مانده تا با خرید آنها عملیات بازسازی خیابان ثارالله به پایان برسد.

صفائی گفت: برای اینکه بتوانیم صاحبان این املاک را راضی کنیم تا زمین‌های خود را بفروشند حدود ۹۰۰ متر زمین را در بلوار مصلی و در یکی از بهترین نقاط شهر از آستان قدس رضوی گرفتیم تا به ازای املاک آنها، به آنها زمین بدهیم.

وی بیان کرد: حتی اگر این افراد زمین هم نخواهند قیمت زمین‌ها را به آنها می‌دهیم.

شهردار سرخس افزود: یکی از مشکلات تفاوت قیمت‌گذاری است که متاسفانه صاحبان املاک، قیمت‌گذاری کارشناس خبره دادگستری را قبول ندارند و قیمت بالاتری را درخواست می‌کنند.

صفائی عنوان کرد: از صاحبان این املاک می‌خواهیم قیمت کارشناسی را که از سوی دادگستری تعیین شده است قبول کنند.

وی درباره موروثی بودن یکی از این املاک تصریح کرد: یکی از این املاک موروثی است که اختلافاتی بین وراث وجود دارد و متاسفانه نتوانستیم تمام وارثان را در یک جلسه در کنار هم داشته باشیم و به جمع بندی برسیم.

صفائی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به زودی این سه ملک تعیین تکلیف شوند و خیابان ثارالله بازگشایی شود.

به گزارش نسیم سرخس، بازگشایی خیابان ثارالله، می‌تواند گره کور ترافیک شهر سرخس را باز کند که نیازمند همکاری بیشتر همشهریان است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علیرضا علی صوفی
  • منبع خبر : نسیم سرخس