نماز جمعه مانور قدرت انقلاب اسلامی است/ میز خدمت مسئولان به میان مردم برود/ پروژه‌های نیمه‌تمام سرخس هرچه سریع‌تر بهره‌برداری شود
نماز جمعه مانور قدرت انقلاب اسلامی است/ میز خدمت مسئولان به میان مردم برود/ پروژه‌های نیمه‌تمام سرخس هرچه سریع‌تر بهره‌برداری شود
دومین جلسه شورای اداری شهرستان سرخس در سال 98 با محوریت گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، دومین جلسه شورای اداری شهرستان سرخس در سال ۹۸ شب گذشته با محوریت گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

«نماز جمعه» میراث بزرگ انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه سرخس در این جلسه با تأکید بر اینکه نماز جمعه یکی از افتخارات و میراث بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: نماز جمعه در حقیقت به‌عنوان یک رسانه برای انقلاب اسلامی عمل کرده تا به تقویت آگاهی مردم کمک کند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری به دستاوردهای اجتماعی نماز جمعه اشاره کرد و افزود: تقویت روحیه جمع‌گرایی، روحیه خودباوری که یکی از بنیادی‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تقریب بین مذاهب و تحکیم بنیان خانواده از جمله دستاوردهای اجتماعی نماز جمعه در طول این چهل سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی تنها نظامی است که ملت، دولت و نظامش با یکدیگر یک رابطه عاطفی و منطقی دارند، بیان داشت: نماز جمعه امروز حکم یک تنظیم‌کننده در برخوردها به‌خصوص میان مسئولان و مردم را دارد.

نماز جمعه مانور قدرت انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه سرخس نماز جمعه را مهارکننده فتنه‌های مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز سنگر نماز جمعه جلوی جنگ روانی دشمن را گرفته و یکی از عوامل ماندن مردم در صحنه‌های انقلاب است.

حجت‌الاسلام بختیاری نماز جمعه را مانور قدرت انقلاب اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه امروز مرکز ثقل یاوران انقلاب و نقطه آغاز استکبارستیزی است.

میز خدمت مسئولان به میان مردم برود

وی با تأکید بر اینکه میز خدمت مسئولان باید به میان مردم برود و مسئولان ارتباط چهره به چهره با مردم داشته باشند، گفت: اگر نماز جمعه نبود امروز مدیریت‌ها ثباتی نداشت.

فرماندار سرخس نیز در این جلسه نماز جمعه را مرکز حکومت اسلامی دانست و عنوان کرد: هر جایی نماز جمعه برگزار شود، آن منطقه هویت پیدا می‌کند و بینش سیاسی مردم در آن منطقه تقویت می‌شود.

پروژه‌های نیمه‌تمام سرخس هرچه سریع‌تر بهره‌برداری شود

محمدرضا رجبی مقدم با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرخس باید وعده‌های مدیران کل را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند، بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام و معطل‌مانده شهرستان سرخس که اعتبارات زیادی برای آن‌ها هزینه شده باید هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: قول‌های معاون وزیر بهداشت از جمله تأمین دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی و امکانات دیگر برای بیمارستان عمومی که اخیراً در سفر به شهرستان سرخس وعده آن را دادند باید از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیگیری شود.

فرماندار سرخس به ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های دولتی اشاره و تصریح کرد: بخشنامه ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از سوی دولت صادر شده و دستگاه‌های دولتی اجازه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی به‌خصوص تلگرام را ندارند.

حاکمیت تفکر بسیج در ادارات راهگشای مشکلات است

فرمانده سپاه سرخس در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و به‌خصوص ادارات اظهار داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان هنوز شورای امربه‌معروف را تشکیل ندادند که هرچه سریع‌تر این شورا را باید تشکیل شود تا شاهد به حداقل رسیدن «منکرات رایج» و عمل به «معروف‌های متروک» باشیم.

عیسی صفری با اشاره به اینکه بسیج ریلی برای توسعه اقدامات دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی از بسیج که یک تفکر، فرهنگ و باور است، می‌توانند برای تحقق رسالت‌های خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حاکمیت تفکر بسیج در ادارات راهگشای مشکلات است، افزود: ادارات ما باید از ظرفیت پایگاه‌های بسیجی که در اداره دارند، استفاده کنند.

نماز جمعه تریبون پیگیری مطالبات مظلومان است

دادستان عمومی و انقلاب سرخس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه نماز جمعه اقتدار نظام را به نمایش می‌گذارد، بیان کرد: نماز جمعه مأمن و پناهگاه مظلومان جامعه و تریبون پیگیری مطالبات آنان است.

حمید علیزاده تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید خودشان را مرهون ارشادات امام‌جمعه بدانند که پدر معنوی هر شهرستان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر جایی پای مطالبات مردم در میان باشد، مجموعه دادگستری شهرستان برای احقاق حقوق عامه در صحنه حاضر می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس