کمک ۶۰۰ میلیون ریالی مردم سرخس به بازسازی عتبات عالیات
کمک ۶۰۰ میلیون ریالی مردم سرخس به بازسازی عتبات عالیات
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس از کمک 600 میلیون ریالی مردم این شهرستان به بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا سیستانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس در سال گذشته برای توسعه حرم های معصومین علیهم السلام ۱۰۰ میلیون تومان تعهد کرده بود که ۶۰ درصد این تعهد انجام شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس با اشاره به اینکه امسال هم تعهد این ستاد برای توسعه حرم ها ۱۰۰ میلیون تومان است، افزود: جمعیت شهرستان سرخس ۱۰۰ هزار نفر است که اگر هر نفر ۱۰۰۰ تومان کمک کند، این تعهد محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون صحن حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا بزرگ ترین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات است، بیان داشت: تفاهم نامه ای از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با سپاه امام رضا علیه السلام به امضاء رسیده که هر پایگاه بسیج در استان یک متر مربع از این صحن را بسازد، یعنی هر پایگاه بسیج به ازای هر متر مربع ۴ میلیون تومان کمک جمع آوری کند.

حجت الاسلام سیستانی اضافه کرد: در شهرستان سرخس برای اجرای این تفاهم نامه واحد خواهران فعال شده و برای تشکیل واحد برادران نیز جلساتی با فرمانده سپاه شهرستان برگزار و رایزنی ها انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس تصریح کرد: همچنین هر فرد، پایگاه بسیج، هیئت و یا هر تشکلی بخواهد ساخت یک متر مربع از صحن حضرت زینب (س) را بر عهده بگیرد، فرد یا اعضای آن تشکل برای این منظور می توانند از بانک سرمایه ۴ میلیون تومان تسهیلات بدون سود دریافت و بعد به صورت اقساطی این پول را برگردانند.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بیشتر بر روی ساخت صحن حضرت زینب سلام الله علیها تمرکز دارد، خاطرنشان کرد: صحن مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها در نجف اشرف رو به اتمام است و ترفیع گنبد امام حسین علیه السلام که کار ساخت آن توسط مردم ولایتمدار کرمان انجام شده از روز ولادت امام رضا علیه السلام در حال انتقال به کربلا است؛ توسعه حرم ها در کاظمین و سامرا ادامه دارد و کار ساخت ایوان های حرم کاظمین شریف هم تمام شده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس