فتح خرمشهرها با «کار قرارگاهی» محقق می‌شود/ صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ بسیج اقدام خوبی در راستای اشتغالزایی است
فتح خرمشهرها با «کار قرارگاهی» محقق می‌شود/ صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ بسیج اقدام خوبی در راستای اشتغالزایی است
در همایش تبیین برنامه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در سال 98 برای شهرستان سرخس بر «کار قرارگاهی» تاکید شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همایش تبیین برنامه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در سال ۹۸ برای شهرستان سرخس صبح امروز در محل سپاه سرخس برگزار شد.

عیسی صفری، فرمانده سپاه سرخس در ابتدای این همایش با تاکید بر اینکه سه رویکرد اساسی مسجد محوری، کار قرارگاهی و کار جهادی از توصیه های اسلام است، اظهار کرد: اگر این سه رویکرد اجرایی و عملیاتی شود، همه ظرفیت‌های شهرستان برای اشتغالزایی پای کار می‌آید.

فتح خرمشهرها با «کار قرارگاهی» محقق می‌شود

وی با بیان اینکه کار قرارگاهی بنیاد برکت در شهرستان سرخس امروز الگوی کشور شده است، گفت: کار قرارگاهی ظرفیت های شهرستان را به درستی پایش و دسته بندی می‌کند و اقدام هماهنگ و قرارگاهی مصداق خودش را از فرمایشات حضرت آقا می‌گیرد که فرمودند، خرمشهرها در پیش داریم؛ اگر قرارگاه به درستی شکل بگیرد خرمشهرها فتح می‌شود.

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: امام جماعت مساجد روستاها باید رهبری قرارگاه‌ها را در روستا برعهده بگیرند و با این فرمول موفق برای اشتغالزایی در شهرستان تلاش کنند.

ایجاد ۲۹۷ شغل در ۱۰۰ روز توسط بنیاد برکت در شهرستان سرخس

در ادامه حجت‌الاسلام داوود حمیدی، مجری طرح های اجتماع محور بنیاد برکت شهرستان سرخس در این همایش گفت: از ابتدای آذرماه تا ابتدای اسفندماه سال گذشته با حمایت مردم توانستیم در مدت ۱۰۰ روز ۲۹۷ شغل ایجاد کنیم.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: قبل از اینکه متقاضیان اشتغال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند تمام آموزش های لازم را در راستای شغل خود می بینند.

مجری طرح های اجتماع محور بنیاد برکت شهرستان سرخس افزود: امسال با همکاری بانک ها فرآیند تشکیل پرونده در خود روستاها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود بنیاد برکت به روستاها برای اشتغالزایی با تشکیل قرارگاه‌ها و تشکیل صندوق قرض الحسنه انجام می شود، گفت: زمان‌بندی ۵ ساله‌ای در بنیاد برکت داریم که بر اجرای صحیح برنامه اشتغالزایی نظارت مستمر دارد.

حجت الاسلام حمیدی در پایان گفت: رسالت قرارگاه‌های جهادی و بنیاد برکت حمایت و آموزش تا رسیدن به اهداف است.

بهره‌برداری از اولین گلخانه‌های سرخس در هفته دولت

محمدعلی رهنما، سرپرست جهاد کشاورزی سرخس در ادامه این همایش عنوان کرد: اولین گلخانه های شهرستان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری صحیح از آب موجب ثبات در شغل می‌شود، تصریح کرد: به ازای هر مترمکعب آب مصرفی در شهرستان به دلیل اینکه اکثر کشت‌ها زراعی است، ۶۰۰ تومان درآمد داریم در حالی که در برخی از شهرستان‌ها که کشت‌های باغی دارند این عدد ۳ هزار تومان است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس نیز در این همایش با تاکید بر اینکه کار نردبان موقعیت اجتماعی است، اظهار کرد: کار تولید انرژی می‌کند و وسیله‌ای برای سلامتی انسان است.

وی با اشاره به اینکه در قرارگاه‌هایی که در شهرستان ایجاد می‌کنیم همه سلایق حضور دارند، تصریح کرد: بهترین مدل برای مقابله با تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن مدل قرارگاهی عمل کردن است.

صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ بسیج اقدام خوبی در راستای اشتغالزایی است

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که بسیج در حال پایه گذاری آن است اقدام خوبی در راستای اشتغالزایی است.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بنیاد برکت در شهرستان باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: در حقیقت بنیاد برکت فلسفه‌اش این است که روی پای خودمان بایستیم.
انتهای پیام/