جذب ۷ سرمایه گذار خارجی با اعتبار ۱۱۵ میلیون دلار در خراسان رضوی
جذب ۷ سرمایه گذار خارجی با اعتبار ۱۱۵ میلیون دلار در خراسان رضوی
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از جذب 7 سرمایه گذار خارجی با اعتباری بالغ بر 115 میلیون دلار در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، شکوه میرشاهی در بازدید از اولین نمایشگاه ساخت سرخس و گفتگو با کارآفرینان و آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری در این شهرستان اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه از سوی مدیران پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده است گامی مهم در راستای توجه به تولید داخل و حمایت از کارآفرینان بومی شهرستان و توسعه اشتغال است.

وی با بیان اینکه کارآفرینان مختلف با هر ایده ای در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشته اند تصریح کرد: ارائه ایده های مختلف در این نمایشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفت به خصوص اینکه بخشی از غرفه داران شامل دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان خانه دار بودند تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به بازدید کنندگان ارائه دهند.

میرشاهی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت بسیار مناسبی برای ارائه دستاوردهای کارآفرینان است که باعث تشویق آنان در بحث توسعه اشتغال می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در شرایط اقتصادی فعلی صنایع دستی بومی و گردشگری می‌تواند منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با بیان اینکه استاندار خراسان رضوی با ارائه طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی به دنبال انسجام و هماهنگی بین ارکان مختلف نظام اسلامی شامل قوه قضائیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران است بیان کرد: ما باید بتوانیم به صورت ویژه کسب و کارها را در حوزه های مختلف اقتصادی در شهرستان های استان فعال کنیم.

میرشاهی خاطرنشان کرد: حوزه سرمایه گذاری به عنوان نیروی محرکه توسعه اقتصادی و توسعه اشتغال است و با توجه به تفاهم نامه های صورت گرفته در شهرستان، امیدواریم به شرایط خوبی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری دست پیدا کنیم.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی در ادامه در خصوص جذب سرمایه گذاری در استان گفت: تا پایان خرداد ماه امسال موفق به ثبت هفت طرح سرمایه گذار خارجی با مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار شده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

وی بیان داشت: علی رغم شرایط موجود در حوزه تحریم ها، کشورهای همسایه به خصوص افغانستان و کشورهای عربی تمایل به سرمایه گذاری در خراسان رضوی داشته اند که وجود مضجع منور رضوی مهمترین دلیل حضور سرمایه گذاران در استان است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس