راه ارتباطی روستای پسکمر سرخس همچنان مسدود است
راه ارتباطی روستای پسکمر سرخس همچنان مسدود است
بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس با بیان اینکه برای ساخت پل جدید روستای پسکمر 600 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز داریم، گفت: این پروژه پیش از این به شکل آبنما فعال بود که با تامین اعتبارات موردنیاز به زودی به صورت پل ساخته می شود.

مهدی اردونی دوستی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه بخشی از باکس های پل جدید روستای پسکمر این شهرستان خریداری و به محل نصب منتقل شده است، اظهار کرد: این پروژه پیش از این به شکل آبنما فعال بود که با تامین اعتبارات به زودی به صورت پل ساخته می شود.

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس افزود: در سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان برای ترمیم این پل از محل ماده ۱۸۰ اختصاص یافته است اما برای ساخت این پل ۶۰۰ میلیون تومان باید تامین اعتبار شود.

وی با اشاره به اینکه پس از سیل ۲۴ فروردین ماه امسال شهرستان سرخس آبنمای روستای پسکمر سرخس به صورت کامل تخریب شد، تصریح کرد: از تعداد ۴۸ باکس این پل تاکنون ۱۹ باکس خریداری و به محل نصب منتقل شده است و مابقی به زودی با تامین اعتبار خریداری می شود.

اردونی دوستی با بیان اینکه هنوز پیمانکاری برای این پروژه تعیین نشده است، عنوان کرد: برای تامین تجهیزات کامل ساخت پل باید از محل اعتبارات ملی چاره اندیشی شود و تا آن زمان نمی توانیم کار ساخت پل را شروع و پیمانکار تعیین کنیم.

به گزارش نسیم سرخس، آبنمای روستای پسکمر که به زودی به صورت پل ساخته می شود، راه ارتباطی بین دو دهستان (پل‌خاتون و تجن) شهرستان سرخس با مشهد مقدس است که از فروردین ماه امسال پس از وقوع سیل در این شهرستان همچنان مسدود است و مشکلاتی را برای مردم این دهستان ها ایجاد کرده است.

پیش از این ابراهیم نصری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ۹ اردیبهشت ماه امسال در ارتباط با دو محور روستایی شوریجه و پسکمر، گفته بود، در بازدید روزهای گذشته از وضعیت این دو محور، برنامه ریزی و اقدامات برای ترمیم خرابی ها در اسرع وقت و اولویت کاری است و در حال حاضر پیگیر جذب اعتبار برای رفع مشکل این روستاها هستیم.

نصری در ادامه بیان کرد: راه ارتباطی این دو محور روستایی همچنان مسدود بوده که با خرید و نصب پل باکسی ۴ و ۲ متری که هزینه آن ۱۵ میلیارد ریال است مشکل محورهای مذکور برای همیشه رفع می‌شود.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است و روستاهای شوریجه و پسکمر در محور مشهد – سرخس پس از سیل فروردین ماه امسال دچار خسارت و مسدود شدند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس