فشار ستون پنجم دشمن برای دستیابی به توافقات جدید/ اصل طرح موضوع جنگ یک بازی قدیمی چماق و هویج است
فشار ستون پنجم دشمن برای دستیابی به توافقات جدید/ اصل طرح موضوع جنگ یک بازی قدیمی چماق و هویج است
امام جمعه سابق سرخس با تاکید بر اینکه افرادی که مسئله جنگ را برای رسیدن به مذاکره مطرح می کنند حافظه ضعیفی دارند، گفت: عده ای دیروز این مسئله را مطرح کردند که اگر برجام شود جنگ نمی شود و امروز با وجود برجام دوباره این مسئله را مطرح می کنند، اما اصل طرح موضوع جنگ یک بازی قدیمی چماق و هویج است، یعنی امروز چماق جنگ را به دست گرفتند تا مجدد مسئولان دیپلماسی ما را با هویج مذاکره پای میز بنشانند و باج خواهی بیشتری انجام دهند.

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به مطرح شدن حمله نظامی از سوی عده ای در داخل کشور، گفت: داعیه جنگ توسط برخی افراد بزدل و ترسو با به تصویر کشیدن بمب افکن های آمریکایی در نشریات مطرح می شود و می خواهند بگویند سایه جنگ بالای سر ملت ایران است، این ها حافظه شان ضعیف است و یک پارادوکسی را مطرح می کنند.

 

امام جمعه سابق سرخس افزود: این افراد یک روزی مطرح می کردند که برجام از این جهت حائز اهمیت است که سایه جنگ را برداشت، عجیب است که اگر برجام سایه جنگ را برداشت هنوز سایه جنگ وجود دارد؟! این یک تناقض است درحالی که این ها معتقد بودند که اگر برجام نمی شد جنگ می شد؛ خوب شما که برجام را هم امضا کردید.

 

اصل طرح موضوع جنگ یک بازی قدیمی چماق و هویج است

حجت الاسلام ارژنگ با تاکید بر اینکه افرادی که مسئله جنگ را برای رسیدن به مذاکره مطرح می کنند، حافظه ضعیفی دارند، عنوان کرد: عده ای دیروز این مسئله را مطرح کردند که اگر برجام شود جنگ نمی شود و امروز با وجود برجام دوباره این مسئله را مطرح می کنند، اما اصل طرح موضوع جنگ یک بازی قدیمی چماق و هویج است یعنی امروز چماق جنگ را به دست گرفتند تا مجدد مسئولان دیپلماسی ما را با هویج مذاکره پای میز بنشانند تا باج خواهی بیشتری انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه اقدام شورای امنیت ملی ما برای خروج از برجام کار خوبی بود، اظهار کرد: ای کاش خروج از برجام یک سال زودتر انجام می شد، یعنی وقتی آنها از برجام خارج شدند به تعبیر مقام معظم رهبری ما هم برجام را به آتش می کشیدیم و دیگر شاهد این نبودیم که هم امتیاز بدهیم و هم وقیحانه امروز آمریکا اظهار نظر کند و موضوعاتی را مطرح کند تا امتیازات بیشتری از ما بگیرد.

 

ژست جنگ و حمله نظامی برای خشنودی سعودی ها و اسرائیل است

امام جمعه سابق سرخس خاطرنشان کرد: این ژست جنگ و حمله نظامی برای خشنودی سعودی ها و اسرائیل است ضمن اینکه آمریکایی ها به دنبال توافق جدید هستند تا بیشتر از دولتمردان ما باج بگیرند و اینجا با تجربه تلخی که از برجام داریم اصلا طرح مسئله مذاکره به مصلحت نیست.

 

حجت الاسلام ارژنگ ادامه داد: آنها دنبال این هستند تا نفوذ ایران در منطقه را کم کنند و در داخل نیز عده ای یک تحلیل سطحی و پارادوکس دارند و مطرح کردن موضوع جنگ اگر منافعی برای اینها نمی داشت اینقدر روی این موضوع مانور نمی دادند.

 

وی بیان کرد: برخی از اینها دلشان با نظام اسلامی صاف نیست و بدشان نمی آید این اتفاق بیفتد و هشدارهای آنها درباره جنگ برای تدبیر اندیشیدن نیست؛ این افراد در چنین بزنگاه هایی خود را نشان می دهند و به جای آنکه در کنار ملت ایران در مقابل دشمنان بایستند و به دشمنان باج ندهند و اقتدار نیروهای مسلح را به رخ بکشند، از خودشان ضعف نشان می دهند.

 

فشار ستون پنجم دشمن برای دستیابی به توافقات جدید

حجت الاسلام ارژنگ تاکید کرد: برجام سایه جنگ را برنداشت بلکه اقتدار نظامی و روحیه سلحشوری جلوی جنگ را گرفت.

 

وی گفت: عده ای می خواهند مسئله سازش را باب کنند تا باج خواهی بیشتری شود؛ اینها در حقیقت نقش ستون پنجم دشمن را بازی می کنند و در پشت صحنه نیروی دشمن هستند و با تبلیغاتی کردن مسئله جنگ میخواهند از ملت ایران باج خواهی بیشتری داشته باشند و در بده بستان ها بهره ببرند اما این سیاست یک سیاست نخ نما است.

 

امام جمعه سابق سرخس با بیان اینکه ما در جنگ هستیم، تصریح کرد: جنگ اقتصادی سال ها است با ملت ایران شروع شده و جنگ نظامی رو در رو نداشتیم اما در منطقه جنگ نظامی را از خیلی وقت است شروع کردند و سیلی محکم از ایران خوردند؛ دشمنان به وسیله ستون پنجم های خود در داخل می خواهند یک فشاری را مجدد به ملت ایران بیاورند تا توافق جدیدی را به دست بیاورند.

 

دشمن دنبال سیاست مهار و کاهش نفوذ ایران در منطقه است

حجت الاسلام ارژنگ عنوان کرد: دشمن دنبال سیاست مهار و کاهش نفوذ ایران در منطقه است و در نهایت به دنبال تغییر نظام هستند چرا که با اصل یک نظام با شاخص های اسلامی مشکل دارند.

 

وی اضافه کرد: آمریکایی ها در منطقه به بهانه سوریه آمدند اما هدفشان محاسبه وضعیت نظامی ایران بود که در آن نیز سیلی خوردند الان هم هوشمندی مسئولان مهم است و آزموده را آزمودن خطاست و نباید مقابل یک قلدری که برجام را پاره می کند دوباره نشست و مذاکره کرد زیرا آنها به توافق عمل نمی کنند.

 

باب مذاکره به معنای واقعی باید بسته شود

امام جمعه سابق سرخس تاکید کرد: امروز هم باید باب مذاکره را به معنای واقعی ببندیم و به مقاومت خودمان ادامه بدهیم و به راه های تقویت اقتصاد فکر کنیم.

 

وی اظهار کرد: دشمن می خواهد مردم را از انقلابی که کردند پشیمان کند اما مسئولان ما باید با کار شبانه روزی با اهمیت دادن به شعارهای سال و توجه به بخش تولید این برنامه دشمن را با شکست مواجه کنند و نخبگان ما باید نسبت به توطئه های دشمن بصیرت افزایی کنند.

 

حجت الاسلام ارژنگ گفت: عده ای در داخل معتقد به نظام نیستند و کارشان پاشیدن بذر ناامیدی است و هدفشان از سیاه نمایی رسیدن به منافع خودشان است و نیات این افراد باید برملا شود.

 

فعال شدن بخش تولید با اسلامی شدن ساختار بانک ها

امام جمعه سابق سرخس تاکید کرد: مبارزه در جنگ اقتصادی با کار عادی و روزمرگی و بی حالی سازگار نیست و مسئولان باید با کار جهادی و انقلابی وسط میدان بیایند و از بخش تولید با برداشتن قوانین دست و پا گیر و بروکراسی ها که مانع تولید شده است، حمایت جدی شود.

 

وی گفت: اقتصاد کشور بدون اصلاح ساختار بانکی رشد نمی کند و امروز به اندازه ای که دشمن خارجی به ما ضربه می زند در داخل نیز بانک ها که سرمایه های ملت را انباشت کردند و مردم را مجبور به رباخواری و جنگ با خدا کردند به ما ضربه می زنند.

 

حجت الاسلام ارژنگ در پایان عنوان کرد: اگر مسئولان ما می خواهند به تولید توجه کنند و به آن رونق ببخشند باید بانک ها را به کمک تولید بیاورند و ساختار بانک ها را اصلاح و اسلامی بکنند؛ امروز غالب بانک های ما ربوی است و عده ای خاص از آن بهره می برند و رانت های میلیاردی از پول ملت توسط بانک ها داده شد، بنابراین یکی از راه های کمک به اقتصاد اصلاح ساختار بانکی است.

انتهای پیام/