تخریب ۳ واحد مسکونی روستایی سرخس بر اثر بارش طولانی مدت
تخریب ۳ واحد مسکونی روستایی سرخس بر اثر بارش طولانی مدت
سرپرست بخشداری بخش مرزداران شهرستان سرخس با اشاره به نم زدگی 32 واحد مسکونی در روستاهای شلغمی علیا و سفلی این شهرستان بر اثر بارش طولانی مدت گفت: از این تعداد سه واحد مسکونی کاملا تخریب شده است.

مهدی اردونی دوستی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای شلغمی علیا و سفلی بخش مرزداران شهرستان سرخس، ۱۴ واحد مسکونی در روستای شلغمی سفلی و ۱۸ واحد مسکونی در روستای شلغمی علیا بر اثر بارش باران طولانی مدت دچار نم زدگی شده اند.

 

سرپرست بخشداری بخش مرزداران شهرستان سرخس با بیان اینکه اکثر واحدهای مسکونی در این روستاها کاه گلی هستند، تصریح کرد: از این تعداد یک واحد مسکونی در روستای شلغمی سفلی و دو واحد مسکونی در روستای شلغمی علیا کاملا تخریب شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی برای بررسی های کارشناسی امروز به این روستاها اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: به محض دریافت اطلاعات دقیق از میزان خسارات وارده در این روستاها، اقدامات لازم برای ارائه تسهیلات به خسارت دیده گان آغاز می شود.

 

اردونی دوستی همچنین با اشاره به آبگرفتگی برخی واحدهای مسکونی در روستای چکودر سرخس بر اثر سیل اخیر عنوان کرد: هنوز اطلاعات کاملی از میزان خسارات وارده به این روستا نداریم که کارشناسان بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی امروز به این روستا نیز برای اقدامات کارشناسی و برآورد خسارات اعزام می شوند.

 

سرپرست بخشداری بخش مرزداران شهرستان سرخس در ادامه به وضعیت آبنمای روستای قره سنگی این شهرستان اشاره و اظهار داشت: آبنمای سابق این روستا که آب را به روستا برگشت می داد، تخریب شد و ساخت آبنمای جدید از طریق پیمانکار و پیگیری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سرخس در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی در پایان به کمک ۷۰ میلیون ریالی رئیس شورا و اهالی روستای چکودر سرخس به سیل زدگان شهرستان سرخس و استان گلستان اشاره کرد و افزود: از سوی رئیس شورا و اهالی روستای چکودر سرخس مبلغ ۷۰ میلیون ریال برای کمک به سیل زدگان شهرستان سرخس و استان گلستان اهدا شد که این کمک ها به بسیج سازندگی سپاه سرخس و هلال احمر تحویل شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس