کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق ها در سرخس/ ۱۵ درصد تماس های دریافتی ۱۲۵ مزاحمت تلفنی است
کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق ها در سرخس/ ۱۵ درصد تماس های دریافتی ۱۲۵ مزاحمت تلفنی است
شهردار شهر سرخس از کاهش 25 درصدی آمار حریق ها نسبت به سال گذشته در این شهر خبر داد.

احمد صفایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد حریق های رخ داده در شهر سرخس نسبت به پارسال کاهش یافته و این کاهش حدود ۲۵ درصدی آمار حریق ها بسیار امیدوارکننده است.

 

شهردار سرخس افزود: این کاهش حوادث و حریق ها در حقیقت ثمره عملکرد حوزه آموزش و پیشگیری اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سرخس است که در این رابطه از همکارانم در این اداره قدردانی می کنم.

 

وی تصریح کرد: تلاش های ما برای کاهش بیشتر این حوادث ادامه دارد و جا دارد از تمامی شهروندان ارجمند که در این خصوص همکاری بسیار خوبی با ما دارند قدردانی ویژه ای داشته باشم.

 

حدود ۱۵ درصد از تماس های دریافتی ۱۲۵ در سال گذشته مزاحمت تلفنی بود

صفایی اضافه کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۱ هزار مورد تماس با سامانه ۱۲۵ اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سرخس برقرار شده که در طول این مدت متاسفانه حدود ۱۵ درصد از تماس ها، مزاحمت تلفنی بوده است.

 

شهردار سرخس بیان داشت: اکثر مزاحمت ها توسط کودکان و یا افرادی که در شماره گیری مشکل دارند صورت می گیرد و جا دارد شهروندان برای جلوگیری از اِشغال بی مورد سامانه ۱۲۵ با هدف ارائه خدمات به هنگام از سوی خادمان خودشان در آتش نشانی، نظارت بیشتری بر کار فرزندان خردسال خود داشته باشند.

 

ارائه خدمات آموزشی درون و برون سازمانی

وی در ادامه با اشاره به ارائه ۷ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه ادارات، سازمان ها، شهروندان و به ویژه دانش آموزان عنوان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و آموزش در حوزه آتش نشانی و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط همکارانم در اداره آتش نشانی، آموزش در تمامی حوزه ها و بیشتر با محوریت مساجد و مدارس صورت گرفته و سعی کردیم تا تمامی اقشار از این آموزش ها بهره مند شوند.

 

صفایی افزود: آموزش ها در سال جاری هم با اهمیت بیشتری ادامه دارد و در این راستا استفاده از فضای مجازی هم در دستور کار قرار گرفته است.

 

شهردار سرخس در پایان خاطرنشان کرد: از رسانه های شهرستان در فضای مجازی، پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت امنای مساجد، مدیریت آموزش و پرورش و مدیران ادارات و نهادها به جهت اینکه در زمینه آموزش و پیشگیری از حوادث با همکارانم در اداره آتش نشانی نهایت همکاری را داشته و دارند، تشکر می کنم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس