رتبه اول سرخس در تولید ماهیان گرمابی خراسان رضوی
رتبه اول سرخس در تولید ماهیان گرمابی خراسان رضوی
سرپرست جهاد کشاورزی سرخس گفت: شهرستان سرخس در سال گذشته با تولید 281 تن «ماهیان گرمابی» رتبه اول استان خراسان رضوی را کسب کرد.

محمد علی رهنما در گفتگو  با خبرنگار نسیم سرخس، درباره وضعیت پرورش ماهیان گرمابی در سرخس گفت: شهرستان سرخس یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های آبی استان خراسان رضوی است که  طی این سال ها تنش های خشکسالی کمتر روی این منابع آبی تاثیر گذاشته است.

 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخس افزود: تلاش بر این است که ما بتوانیم از این ظرفیت های آبی به صورت دو منظوره استفاده کنیم و با توجه به اینکه در شهرستان سرخس علاقمندی به بخش شیلات و تولید آبزیان وجود دارد در سال گذشته با تولید ۲۸۱ تن ماهیان گرمابی رتبه اول استان را کسب کردیم.

 

رهنما اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان سرخس دارای ۲۶ استخر و ۳ مزرعه پرورش ماهی است که انواع گونه های ماهی های گرمابی شامل آمور، کپور، فیتوفاگ و بیگ هد پرورش داده می شود.

 

سرپرست جهاد کشاورزی سرخس اضافه کرد: برای کمک به تامین بچه ماهی های مورد نیاز این استخرها یک مرکز پرورش بچه ماهی را در روستای قلعه نو در نظر داریم و تا سال آینده به بهره بردای می رسد و با بهره برداری از این مرکز نیاز به بچه ماهی برای استخرهای پرورش ماهی را تامین می کنیم.

 

وی عنوان کرد: باتوجه به حوزه دهستان تجن و منابع آبی این دهستان، ظرفیت پرورش ماهی فرصتی برای کشاورزان است تا علاوه بر کشاورزی، پرورش ماهی نیز داشته باشند.

 

رهنما در پایان عنوان کرد: مزیت داشتن استخر پرورش ماهی برای کشاورزان این است که استخرهای دومنظوره با آب غنی شده ای که در اثر پرورش ماهی ایجاد می کنند می توانند در افزایش عملکرد در مزارع کشاورزی تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/ع