همایش بزرگ «سروقامتان خاکی» در سرخس برگزار شد
همایش بزرگ «سروقامتان خاکی» در سرخس برگزار شد
اولین همایش بزرگ رزمندگان اسلام شهرستان سرخس با عنوان «سروقامتان خاکی» با حضور بیش از 1500 رزمنده هشت سال دفاع مقدس سرخسی عصر امروز (پنجشنبه) در مسجد امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، عصر امروز (پنجشنبه) اولین همایش رزمندگان اسلام شهرستان سرخس با عنوان «سروقامتان خاکی» با حضور بیش از ۱۵۰۰ رزمنده هشت سال دفاع مقدس سرخسی در مسجد امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

 

در این همایش امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه جنگ های دشمن با جمهوری اسلامی منحصر به جنگ نظامی نیست، اظهار کرد: امروز شیوه های مرموز تهاجم دشمنان تغییر کرده و شاهدیم که دشمن به جنگ اقتصادی روی آورده است.

 

حجت الاسلام محمد بختیاری افزود: در جنگ اقتصادی دشمنان، جهاد مالی مطرح است و همه آحاد ملت مسئول هستند؛ یعنی باید تلاش کنیم اقتصاد کشور و تولید داخلی را تقویت شود.

 

وی با اشاره به اینکه بازآفرینی روحیه شجاعت و شهادت طلبی در نسل جوان امروز ما معجزه نظام اسلامی است، گفت:  امروز آحاد ملت ایران راسخ تر از گذشته در مسیر ولایت هستند.

 

در ادامه مهمان ویژه همایش سردار سید ضیاء الدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر جنگ تحمیلی از نمونه جنگ های ویژه در طول تاریخ است، اظهار کرد: تفاوت جنگ تحمیلی با سایر جنگ ها این بود که فرمانده این جنگ حضرت امام (ره)، ولی فقیه زمان و مدیری به تمام معنا بود.

 

سردار حزنی افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که از همه اقشار مردم در آن مشارکت داشتند و برای دفاع از نظام اسلامی به صحنه آمدند.

 

وی تصریح کرد: امروز نظام اسلامی تنها نظامی است که رئیس جمهور شهید، وزیر، مدیرکل، استاندار و فرماندار، قاضی و روحانی و از تمامی اقشار مردم شهید داده است.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس یکی از طولانی ترین جنگ های تاریخ است، گفت: در طول جنگ تحمیلی رزمندگان ما در حدود ۱۶۳ عملیات حضور داشتند.

 

سردار حزنی در ادامه با بیان اینکه در طول جنگ ۱۲۷ شهر از شهرهای ما مورد بمباران دشمن قرار گرفت، تصریح کرد: شهر کرمانشاه ما در یک روز ۱۳۶ بار بمباران شد که روز بعد آن ۸۰۰ شهید در این شهر تشییع شدند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا و در راس آن آمریکا در جنگ تحمیلی به صدام برای تهاجم به جمهوری اسلامی کمک های نظامی و مالی داشتند، بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس اگر در جایی جمهوری اسلامی فتح الفتوحی داشت، سازمان ملل در کمال تعجب بیانیه می داد که من نگران این جنگ هستم.

 

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدای ما با دست خالی در مقابل بلوک شرق و غرب ایستادگی کردند، اظهار داشت: حضور اقشار مختلف جامعه در جنگ تحمیلی در دنیا کم‌سابقه است.

انتهای پیام/