نهضت توسعه زیرساختی شهر مزداوند در گام دوم
نهضت توسعه زیرساختی شهر مزداوند در گام دوم
شهردار شهر مزداوند شهرستان سرخس گفت: علیرغم انقباض شدید منابع مالی، تا پایان امسال بیش از 18000 مترمربع زیرسازی معابر و آسفالت شهر مزداوند انجام می شود.

محمد گل محمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و عقد قرارداد با پیمانکاران ذی صلاح و تکیه بر توانمندی لجستیکی شهرداری، عملیات زیرسازی، جدول بندی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای آسفالت برخی معابر شهر مزداوند آغاز شده است.

 

شهردار شهر مزداوند خاطرنشان کرد: در این گام مصمم هستیم تا پروژه های عمرانی زیرساختی را در دستور کار قرار داده و در این راستا نقشه برداری، خاک برداری و عملیات زیرسازی معابر داخل طرح بالادستی که تاکنون اجرا نشده، آغاز می شود.

 

وی با اشاره به جزییات این پروژه تصریح کرد: عملیات کامل آماده سازی شامل نقشه برداری، خاک برداری، زیرسازی، جدول بندی، اجرای کانال دفع آبهای سطحی، قیرپاشی، آسفالت و روکش آسفالت خیابان های انتهای معبر شهید شاهسون (به دلیل عدم احداث، خیابان فعلا فاقد نام است)، امتداد خیابان تختی، خیابان ضلع مجاور پارک جنگلی،کوی دانش، محور دسترسی به غار مزداوند و خیابان امام خمینی (ره) با حجمی بالغ بر ۱۸۰۰۰ مترمربع در این گام انجام خواهد شد.

 

گل محمدی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای مجموعه مدیریت شهری مزداوند وفق سیاست گذاری شورای اسلامی شهر، توسعه زیرساختی توام با انجام خدمات عمومی روبنایی بوده که آماده سازی معابر اجرا نشده شهر برابر طرح مصوب بالادستی و شکل گیری کالبدی شهر شامل تمامی معابر پیاده و سواره، اتمام کانال ها و مسیرهای دفع آب های سطحی، محورهای دسترسی به فضاهای عمومی و آماده سازی عرصه ها است.

 

شهردار شهر مزداوند با اشاره به وخامت شدید اوضاع منابع مالی شهرداری شامل ردیف های درآمدی مصوب بودجه سنواتی اظهار داشت: در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری مزداوند برآن باوریم که نباید خلاء های موجود مالی و شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور بر روند گام های منتهی به چشم انداز میان مدت ترسیم شده خللی وارد کند، البته تلاش داریم تا با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، هزینه های اجرایی را کاهش داده و با پشتیبانی اعتبارات عمرانی ابلاغ شده از سوی استان به تکمیل پروژه های عمرانی مورد نیاز بپردازیم.

 

وی بیان کرد: تاکنون اعتباری معادل ۱۰۳۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی مبادله موافقتنامه انجام شده که البته هیچ واریزی به خزانه شهرداری نبوده و مقرر است از محل اسناد خزانه اسلامی جبران ریالی شود که این عدد نسبت به اعتبارات عمرانی استانی سال ۱۳۹۶ حدود ۶۰ درصد کاهش داشته و یقیناٌ با توجه به تورم و افزایش هزینه های اجرایی، در کمیت اجرای پروژه های عمرانی تاثیرگذار است.

 

گل محمدی اضافه کرد: اهتمام ویژه این شهرداری ساماندهی امورات مالی و دیون پروژه های عمرانی استانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام است که از این محل پروژه بازپیرایی بلوار امام رضا علیه السلام، تکمیل فاز یک دیوار ساحلی، تکمیل آسفالت محور دسترسی به غار مزداوند و روکش آسالت معابر در دستور کار است.

 

شهردار مزداوند عنوان کرد: بخش عمده ای از عملیات زیرسازی، جدول بندی و آسفالت معابر در این فاز از محل منابع داخلی بوده و با استفاده از ظرفیت لجستیکی ماشین آلات شهرداری، نیروها و استادکاران بومی، مصالح منطقه ای و توان مهندسی شهرداری با حداقل هزینه انجام می شود که البته قیر مورد نیاز برای اجرای آسفالت آن از محل مساعدتهای استانی است.

 

وی در پایان با اشاره به شرایط مالی نامساعد شهرداری های کشور در سال جاری گفت: تلاش کردیم کاهش شدید منابع درآمدی، بر کیفیت و کمیت خدمات عمومی مورد انتظار شهروندان عزیز مزداوندی تاثیر نگذارد که البته به لحاظ تامین هزینه های جاری شامل حقوق و مزایای کارکنان با تنگناهایی مواجه هستیم که با بهره گیری از تمامی ظرفیتهای موجود به دنبال حل آن بوده و محتاج به مشارکت بیشتر شهروندان هستیم.

انتهای پیام/