بازار ۴ میلیارد دلاری گوگرد و ایجاد ۲۲ هزار شغل در خراسان رضوی
بازار ۴ میلیارد دلاری گوگرد و ایجاد ۲۲ هزار شغل در خراسان رضوی
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: برای تبدیل خراسان رضوی به قطب گوگرد کشور نیازمند ورود بخش خصوصی و ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام فروشی محصول گوگرد هستیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی در کارگروه تخصصی گوگرد خراسان رضوی اظهار کرد: در این مجتمع گازی سالانه ۶۰۰ هزار تن گوگرد تولید می‌شود که می‌توان با کاهش صادرات به‌صورت خام و ایجاد ارزش‌افزوده از طریق تولید محصولات مرتبط در داخل کشور علاوه بر ایجاد ثروت، بستر مناسب برای اشتغال جوانان ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: طبق برآوردها تولید محصولات گوگردی امکان ایجاد ارزش‌افزوده‌ای بالغ‌بر چهار و نیم میلیارد دلار در سال خواهد بود که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد شغلی در حدود ۲۲ هزار نفر شود.

 

منبتی با بیان اینکه استان خراسان رضوی دارای موقعیت مناسب در حوزه جاده‌ای و ریلی است خاطرنشان کرد:  وجود گمرک سرخس و خطوط ریلی بهترین زمینه برای صادرات تولیدات مازاد گوگردی به کشورهای هدف مانند پاکستان و هند را می‌تواند ایجاد کند.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پایان تأکید کرد: بخشی از گوگرد تولیدی کشور در فرآیند پالایش گاز در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد به دست می‌آید که می‌تواند عاملی برای ارزش افزایی در استان خراسان رضوی و کشور باشد.

انتهای پیام/