شکارچی غیرمجاز در فضای مجازی شکار شد
شکارچی غیرمجاز در فضای مجازی شکار شد
فرمانده انتظامی شهرستان سرخس از شناسایی و دستگیری شکارچی غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.

احمدعلی دماوندی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر خریدوفروش برخی از پرندگان حفاظت‌شده در یکی از کانال‌های «تلگرام»، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت که مشخص شد شکارچی موردنظر دو طوق جوجه شاهین را به مبلغ پنج میلیون ریال به فروش گذاشته است.

 

فرمانده انتظامی سرخس افزود: مأموران انتظامی پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی و کسب دستور قضایی با مراجعه به آدرس اعلامی نسبت به دستگیری و توقیف شاهین‌های شکار شده اقدام کردند.

 

وی با اشاره به تحویل شاهین‌های توقیفی به اداره محیط زیست شهرستان تصریح کرد: بنا به اظهارنظر کارشناسان محیط زیست، جریمه شکار این پرندگان محافظت‌شده مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون ریال است.

 

موسی غلام‌زاده رئیس اداره محیط زیست سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه پرندگان کشف‌شده جزء گونه‌های حمایت و حفاظت‌شده هستند، اظهار داشت: متخلف ضمن معرفی به مرجع قضایی طبق تبصره دو ماده ۱۳ قانون شکار و صید، متخلف به جرم زنده گیری، خریدوفروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از نوع دلیجه، علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در ماده ۱۳ قانون شکار و صید، به جزای نقدی از ۶۰ میلیون تا ۱۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/