دادستانی سرخس به‌شرط جذب افراد بومی از بنگاه‌های کارآفرینی حمایت قضایی می‌کند
دادستانی سرخس به‌شرط جذب افراد بومی از بنگاه‌های کارآفرینی حمایت قضایی می‌کند
دادستان عمومی و انقلاب سرخس گفت: دادستانی شهرستان سرخس به شرطی که بنگاه‌های اشتغال و کارآفرینی توجه ویژه‌ای در جذب افراد بومی داشته باشند، از این بنگاه‌ها حمایت قضایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حمید علیزاده عصر امروز (سه‌شنبه) در اجلاسیه عمومی مجمع بسیجیان شهرستان سرخس که در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج همواره در راستای رسالت اصلی خودش که حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، به نحو احسن عمل کرده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تأکید بر اینکه مسئولان باید استفاده ابزاری از بسیج را کنار بگذارند، افزود: یکی از صاحبان اصلی انقلاب همین بسیجیان ما هستند که در برهه‌های مختلف کمک کردند و حفظ نظام را بر عهده گرفتند.

 

وی یکی از وظایف اصلی بسیج را مطالبه گری دانست و تصریح کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری، مطالبه گر بودن بسیج است؛ نمی‌توانیم با زدن انگ‌های سیاسی حضور بسیج را در جامعه کمرنگ کنیم.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: تأکید است که بسیج در تمامی عرصه‌ها حضور داشته باشد و بحمدالله می‌بینیم که بسیج در عرصه‌هایی که موردنیاز است، حضوری پررنگ دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مسئولان زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: تا زمانی که زمینه اشتغال توسط دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی ایجاد نشود، اشتغال و پویایی اقتصادی محقق نمی‌شود.

 

وی بیان کرد: دادستانی شهرستان سرخس به‌شرط که بنگاه‌های اشتغال و کارآفرینی توجه ویژه‌ای در جذب افراد بومی داشته باشند، از این بنگاه‌ها حمایت قضایی می‌کند.

 

علیزاده تصریح کرد: متأسفانه در شهرستانی که دارای پتانسیل بالای اقتصادی و اشتغال است، بالاترین نرخ بیکاری را داریم و یکی از علل اصلی این معضل، این است که توجه کافی به نیروهای بومی شهرستان نشده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس تأکید کرد: اگر بخواهیم نیرویی در شهرستان بماند و اشتغال داشته باشد، باید حمایت‌های مادی و معنوی لازم از او صورت بگیرد.

 

وی مسئله عدم آموزش را یکی دیگر از ضعف‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: نهادی نداریم که به مسئله آموزش به‌صورت جدی در شهرستان بپردازد.

 

علیزاده بیان داشت: در حوزه قضایی شهرستان، دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم درصدد اصلاح ساختار و پیشگیری از مفاسد اداری و اقتصادی در برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس عنوان کرد: مردم ولی‌نعمتان ما هستند، بنابراین در تمامی تصمیم‌گیری‌هایی که داریم باید به حفظ منافع عمومی توجه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم یک عده نااهل درصد استحاله انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های آن باشند، تصریح کرد: هرجایی دستگاه‌های نظارتی ما به نحو صحیح و کامل به وظایف قانونی خودشان عمل نکردند، تحقق جرم را شاهد بودیم.

 

علیزاده در پایان اظهار داشت: در سطح شهرستان سرخس دستگاه‌های مسئول باید به فکر مشکلات معیشتی مردم بوده و در جذب کارجویان بومی تلاش جدی داشته باشند.

انتهای پیام/