سه پرده از داستان «استکبارستیزی» ملت ایران
سه پرده از داستان «استکبارستیزی» ملت ایران
ملت، دانش آموزان و دانشجویان، نقش‌آفرینان تقویم و اوراق انقلاب و آبان‌اند و در مقابل خوی استکباری و اخلاق شیطانی مسلح و مسلم چون خطی واحد از سال ۴۲ تا «عصر ترامپ» با انواع رنگ‌ها و نیرنگ‌ها اعم از تطمیع، ترور و تهدید و تحریم در مقابل اراده و ایمان ملت مسلمان ایران اسلامی قرار داشته و دارد و از هیچ روش و تلاشی فروگذار نکرده است.

به گزارش نسیم سرخس، ایام شگفت‌زده و تقویم متحیر از حماسه سازی و شور انقلابی مصادف یوم‌الله سیزدهم آبان است؛ ۱۳ آبانی که آغاز یک اعتراض در قلب تاریخ علیه زورگویی و ستم بود.

 

تصویب قانون تحقیرآمیز و ننگین کاپیتولاسیون علیه ملت ایران و خشم و نفرت مردم علیه آمریکا با روشنگری‌های امام (ره) و علما مصادف ۱۳ آبان ۱۳۴۳ باعث تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه شد.

 

قانونی که به‌موجب آن اگر شهروند ایرانی سگ آمریکایی را زیر می‌گرفت به اتهام جرم سیاسی در دادگاه‌های ایالات‌متحده محکوم و میهمان گوانتانامو بود و بالعکس اگر آشپز آمریکایی شاه باستان پرستان را زیر می‌گرفت دادگاه‌های ملی ایران صلاحیت رسیدگی به اتهام آن مجرم جهان اولی را نداشتند!

 

سال ۵۷ نفس‌های رژیم وابسته شاهنشاهی به شماره می‌رود؛ امامی که سال ۴۳ بعد از دستگیری در پاسخ افسر ساواک که گفته بود، کجایند سربازان شما؟! فرمود سربازان من در گهواره‌ها هستند، درست ۱۴ سال بعد دانش آموزان و سربازان تربیت‌یافته منبر خمینی (ره) و مکتب حسینی علیه السلام با شور و شعور انقلابی مدارس را تعطیل و به سمت دانشگاه حرکت کردند.

 

با تیراندازی دژخیمان شیطان بزرگ، دانش آموزان و نوجوانان انقلابی در خون خود وضو گرفتند و ۵۷ نوشکفته انقلاب پرپر شدند.

 

پرده سوم حماسه‌آفرینی در ۱۳ آبان مصادف سال ۵۸ رقم خورد؛ دانشجویان پیرو خط امام در اعتراض به دخالت‌ها و رذالت‌های آمریکا و با هدف استرداد شاه خائن و اموال بلوکه‌شده ملت ایران، جاسوس خانه و لانه توطئه کدخدا را زیر قدم‌های غیرت و عزت خود به تسخیر درآوردند؛ حادثه‌ای که بزرگی آن باعث شد، امام امت آن را «انقلاب دوم» بنامد.

 

ملت، دانش آموزان و دانشجویان نقش‌آفرینان تقویم و اوراق انقلاب و آبان‌اند و در مقابل خوی استکباری و اخلاق شیطانی مسلح و مسلم چون خطی واحد از سال ۴۲ تا «عصر ترامپ» با انواع رنگ‌ها و نیرنگ‌ها اعم از تطمیع، ترور و تهدید و تحریم در مقابل اراده و ایمان ملت مسلمان ایران اسلامی قرار داشته و دارد و از هیچ روش و تلاشی فروگذار نکرده است.

 

حال که میز مذاکره را هم تجربه کردیم و دیدیم به قول رهبر معظم انقلاب آمریکایی‌ها بدعهد و غیرقابل‌اعتماد و برجام طلب هستند و در مسیر زیاده‌خواهی‌های خود حد یقفی ندارند، حیات ما اعتقاد و ایمان و اتکا به داشته‌ها و توان داخلی و ولایت مداری و تلاش و کوشش جهادی و فریاد «مرگ بر آمریکا» از عمق جان و روحمان در راهپیمایی ۱۳ آبان با هر خط و گرایش سیاسی است.

 

و این همایش ملی و اسلامی راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان و بیعت با انقلاب و آرمان‌های ارزشی و انقلابی و مرام استکبارستیزی را به حتم می‌توان میدان حضور حداکثری کسانی دانست که دل در گروه انقلاب داشته و درعین‌حال بالا رفتن از دیوارهای نفاق و نفرت سفارت آمریکا را اشتباه می‌دانستند.

 

یادداشت: قاسم یعقوبی والا- فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/