این هایی که اصلاحات را در توهین به ائمه می دانند، مفسد هستند/ نظام اسلامی و مسئولیت امانت است و باید به اهلش سپرده شود
این هایی که اصلاحات را در توهین به ائمه می دانند، مفسد هستند/ نظام اسلامی و مسئولیت امانت است و باید به اهلش سپرده شود
امام جمعه سرخس تاکید کرد: این هایی که اصلاحات را در توهین به ائمه علیهم السلام می دانند، مفسد هستند و باید منتظر سیلی ها محکم مردم باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان غیور ایران اسلامی اظهار کرد: مرزبانان غیور ما در حالی که از امنیت کشور پاسداری می کردند به دست ناپاک تروریست های تکفیری به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه سرخس افزود: باید تدابیری جدی اندیشیده شود و در قراردادهایی که با کشور پاکستان بسته می شود، دوباره شاهد این اتفاقات نباشیم.

 

وی در ادامه به مسئله انتخابات و شاخصه های انتخاب اصلح اشاره و تصریح کرد: دستور خداوند متعال است که امانات را باید به اهلش سپرد؛ نظام اسلامی و مسئولیت ها امانت هستند و باید کسانی به عنوان مسئول انتخاب شوند که امانت دار خوبی باشند.

 

ارژنگ خاطرنشان کرد: کسانی امانت دار هستند که به تعبیر امام علی علیه السلام در پرهیزگاری، تقوا و تدین مشهور هستند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تقوا و تدین را از ویژگی های مهم در تشخیص انتخاب اصلح دانست و افزود: تقید شرعی ویژگی مهمی است که کار را برای تشخیص انتخاب اصلح راحت می کند.

 

وی صداقت را از دیگر شاخصه های انتخاب اصلح برشمرد و بیان داشت: باید دید کدام نامزد در بین خود و خدای خودش صداقت دارد.

 

امام جمعه سرخس اظهار داشت: کار اجرایی پیچیدگی ها و سختی های خودش را دارد، بنابراین وقتی اتفاقی می افتد باید دید تا چه اندازه مسئول ما آستانه صبر بالایی دارد و غضبناک نمی شود.

 

ارژنگ عنوان کرد: مسئولانی شایستگی حکومت داری را دارند که عذرپذیر باشند که اگر غیر این باشد، شایستگی مقام را ندارند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس همنشینی با مستضعفان را از دیگر شاخصه های انتخاب اصلح دانست و تصریح کرد: باید مطابقت داد که چه کسی می تواند با صلابت تر و مقتدرتر در برابر قوی ها ایستادگی کند.

 

وی با تاکید بر اینکه تکلیف داریم که اصلح را انتخاب کنیم، بیان کرد: دولت هایی که به مسئله دین و فرهنگ و معیشت مردم بی توجه بوده و به حاشیه هایی که دغدغه مردم نیست می پردازند، به زمین می خورند.

 

امام جمعه سرخس در ادامه اهانت مجری افتتاحیه ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها به ساحت مقدس امام هشتم را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: مطالبه مردمی است که قوه قضاییه با شخص هتاک برخوردی قاطع داشته باشد.

 

ارژنگ عنوان کرد: در فتنه ۸۸ شاهد بودیم که وقتی وجود مقدس ابی عبدالله علیه السلام به میان آمد، مردم حماسه ۹ دی را خلق کردند، بنابراین با شخص هتاک و اتفاقی که از سوی یک جماعت سکولار افتاد باید با قاطعیت برخورد شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تاکید کرد: این هایی که اصلاحات را در توهین به ائمه علیهم السلام می دانند، مفسد هستند و باید منتظر سیلی ها محکم مردم باشند.

 

وی در پایان اظهار کرد: مطالبه مردم است که قوه قضاییه با جسارت کنندگان به جایگاه رفیع اهل بیت علیهم السلام برخوردی قاطع داشته باشد.

انتهای پیام/