راه‌اندازی توربین واحد ۴۰۰ مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه سرخس
راه‌اندازی توربین واحد ۴۰۰ مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه سرخس
مهندس ارشد تعمیرات ماشین‌آلات ذخیره‌سازی پالایشگاه گاز سرخس از راه‌اندازی مجدد توربین واحد 400 مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران خبر داد.

محسن سردشتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: واحد تزریق ذخیره‌سازی شوریجه که برای تأمین پایدار گاز در فصول سرد سال طراحی و اجرا شده، مجهز به سه دستگاه توربوکمپرسور است.

 

مهندس ارشد تعمیرات ماشین‌آلات ذخیره‌سازی پالایشگاه گاز سرخس اظهار داشت: توربین‌های محرک توربوکمپرسورها توان ۲۵ مگاوات برق برای به حرکت درآوردن کمپرسورهای دومرحله‌ای را دارد.

 

وی تصریح کرد: براثر خطای ناشی از سیستم کنترل منطقی توربین، دستگاه دچار نقص فنی شده بود که نیاز به تعمیرات اضطراری پیدا کرد و پس از بررسی‌های فراوان و به همت کارکنان پالایشگاه با ۴۵۰ نفر ساعت کار بی‌وقفه، توربین فوق پس از بازسازی در سرویس قرار گرفت.

 

سردشتی ادامه داد: این توربین بعد از انجام تعمیرات لازم به دست متخصصان شرکت‌های داخلی و تست، در محوطه ذخیره‌سازی شوریجه راه‌اندازی شد.

 

مهندس ارشد تعمیرات ماشین‌آلات ذخیره‌سازی پالایشگاه گاز سرخس بیان کرد: امید است با آغاز فصل تزریق با بهره‌برداری از هر سه توربوکمپرسور، رکورد تزریق سال ۹۵ در سال ۹۶ شکسته شود.

انتهای پیام/