دادستانی در خصوص دروغ‌پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند/ «خبر آنلاین» امنیت ملی را به خطر انداخته است
دادستانی در خصوص دروغ‌پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند/ «خبر آنلاین» امنیت ملی را به خطر انداخته است
شهید شاطری‌پور با تاکید بر اینکه دادستانی باید در خصوص دروغ پراکنی این رسانه ورود پیدا کند گفت: انتشار اخبار دروغ توسط این رسانه در سطح گسترده‌تر می‌تواند بازی در پازل دشمن و نوعی همکاری با دولت‌های بیگانه در پروژه کشته‌سازی و پس از آن اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران و سوءاستفاده باشد.

به گزارش نسیم سرخس، شهید شاطری‌پور، استادیار گروه جزا و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با صبح توس در خصوص انتشار خبر دروغ حکم حبس ۶ ماه برای «سحر خدایاری»، دختری که خودسوزی کرد، توسط «خبر آنلاین» که بعد از مشخص شدن ماجرا تنها خبر را ویرایش کرد، اظهار کرد: رسانه‌ها بر اساس مسئولیتی که بر عهده دارند موظف به انعکاس اخبار و اتفاقات مطابق با واقعه هستند در غیر این صورت چنانچه اخبار خلاف واقعیت انعکاس یابد و باعث تشویش اذهان عمومی ‌شود، این اقدام عنوان مجرمانه پیدا می‌کند و بر اساس قانون مجازات اسلامی وصف مجرمانه دارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس مصون از رسیدگی قضایی نیست، ادامه داد: طبیعتاً وقتی که رسیدگی در خصوص پرونده «سحر خدایاری» اتفاق نیفتاده است و یا محتوای رفتاری که وی انجام داده است مشخص نیست، نمی‌توان در خصوص پرونده وی اظهار نظری داشت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها به دلیل ابعاد گسترده و انتشار اخباری که دارند می‌توانند باعث تشویش اذهان عمومی شوند و فراتر از آن می‌توانند در ابعاد بزرگ‌تر باعث تهدید امنیت ملی شوند.

دادستانی در خصوص دروغ پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند

شاطری‌پوربا تأکید بر اینکه دادستانی باید در خصوص دروغ پراکنی «خبر آنلاین» ورود پیدا کند، ادامه داد: انتشار اخبار دروغ توسط رسانه‌هایی همچون «خبر آنلاین» در سطح گسترده‌تر می‌تواند بازی در پازل دشمن و نوعی همکاری با دولت‌های بیگانه در پروژه کشته سازی و پس از آن اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران و سوءاستفاده باشد.

«خبر آنلاین» امنیت ملی را به خطر انداخته است

وی ضمن اشاره به شایعه‌پراکنی علیه زوارعراقی مشهد مقدس توسط «خبر آنلاین» که باعث ایجاد اختلافات بین دو کشور ایران و عراق شد، یادآور شد: سابقه این خبرگزاری نشان می‌دهد که به نوعی حسن نیت در انعکاس اخبار ندارد و اخبار را از منابع غیر رسمی و غیر موثق انتشار می‌دهد که طبیعتاً این اخبار بازتاب مناسبی ندارد.

استادیار گروه جزا و جرم‌شناسی افزود: گاهی تبعات این اخبار باعث به خطر افتادن امنیت ملی و اقداماتی علیه آن در سطح داخلی و بین المللی می‌شود که در خصوص انتشار اخبار علیه زوار عراقی توسط «خبر آنلاین» شاهد اتفاقات ناخوشایندی در ایران و عراق بودیم.

اخبار دروغ «خبر آنلاین» مصداق همکاری با کشورهای بیگانه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی است

شاطری‌پوربیان کرد: خوش‌بینانه‌ترین حالت این است که بگوییم انتشار دهندگان این مطالب کذب افرادی ناآگاه هستند اما نمی‌توانیم این موضوع را در خصوص یک خبرگزاری بپذیریم و به نظر من این اتفاق نمونه همکاری با کشورهای بیگانه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: شاهد آن هستیم که رسانه‌هایی مانند خبر آنلاین در داخل کشور یک خط خبری را در رسانه‌های داخلی آغاز می‌کنند و پس از آن رسانه‌های معاندی مانند BBC و VOA این خط را ادامه می‌دهند و آن را به هجمه‌ای برای آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌کنند.

لازم به ذکر است «خبر آنلاین» رسانه اصلاح طلب و نزدیک به دولت که خبر دروغ حکم حبس ۶ ماه برای سحر خدایاری، دختری که خودسوزی کرد و اشتباهی آن را به جای دختر ابی جا زدند را منتشر و همین موضوع را عامل خودسوزی وی نامید و سپس بعد از مشخص شدن ماجرا خبر را ادیت کرد.

انتهای پیام/