«احمد صفایی» شهردار سرخس شد
«احمد صفایی» شهردار سرخس شد
رئیس شورای اسلامی شهر سرخس از انتخاب «احمد صفایی» به‌عنوان شهردار شهر سرخس خبر داد.

معصومه گلاوی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به انتخاب شهردار شهر سرخس اظهار کرد: در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر سرخس با اکثریت آرا «احمد صفایی» به‌عنوان شهردار شهر سرخس انتخاب شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس افزود: به‌زودی پرونده شهردار جدید شهر سرخس برای انجام تأیید صلاحیت و صدور حکم به مراجع مربوطه ارسال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد، آقایان حسین احمدی و غلامرضا لالوی به‌عنوان نماینده شورای شهر سرخس در شورای اسلامی شهرستان حضور داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، انتخاب شهردار شهر سرخس پس از گذشت یک ماه از آغاز فعالیت شورای پنجم شهر صورت گرفته است و شورای پنجم شهر سرخس از بین آقایان نیک پرست، معتمدالشریعه، صفایی و رسولخانی درنهایت «احمد صفایی» را با اکثریت آرا به‌عنوان شهردار سرخس انتخاب کردند.

 

«احمد صفایی» به‌عنوان فرهنگی شاغل، سمت‌های مدیریت و معاونت آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس را در کارنامه خود دارد.

 

خبرنگار نسیم سرخس پیش‌ازاین در گفتگو با پنج منتخب شورای پنجم شهر سرخس مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب شهردار آینده شهر سرخس را موردبررسی قرار داده بود و اعضای شورای شهر دیدگاه‌های خود را درباره انتخاب شهردار بیان کردند.

 

۸ نفر کاندیدای تصاحب کرسی شهرداری سرخس هستند

حسین احمدی، منتخب شورای پنجم شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، به روند انتخاب شهردار شهر سرخس اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله اول با برگزاری جلسه و بررسی برنامه‌های کاندیدای شهرداری شهر سرخس هشت نفر توانستند ارائه برنامه داشته باشند و مابقی در همان ابتدا رد شدند و نتوانستند رأی منتخبان شورای پنجم شهر سرخس را جلب کنند.

 

وی افزود: در مرحله بعد برنامه‌های این هشت کاندیدا موردبررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و از این تعداد چهار نفر که بهترین برنامه را ارائه کنند وارد مرحله بعد می‌شوند.

 

منتخب شورای پنجم شهر بیان کرد: درنهایت از این چهار نفر، دو نفر به‌عنوان گزینه‌های نهایی معرفی و شهردار از میان این دو گزینه انتخاب می‌شود.

 

وی مهم‌ترین ملاک‌های خود برای انتخاب شهردار سرخس را پاکدستی همراه با تعهد و تخصص عنوان کرد و افزود: اگر سهم اجتماعی شورا قوی‌تر باشد، برگ برنده قطعاً دست شورا خواهد بود وگرنه باید غزل وداع را با ورود به فعالیت‌های سیاسی بخواند.

 

شهردار شهر سرخس باید سابقه درخشانی داشته باشد

غلامرضا لالوی دیگر منتخب شورای پنجم شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، مهم‌ترین ملاک انتخاب شهردار سرخس را تعهد و تخصص عنوان کرد و اظهار داشت: شهردار شهر سرخس باید سابقه درخشانی داشته باشد و متعهد به حقوق مردم و صاحب‌نظر در مسائل شهری باشد.

 

وی پاکدستی را از دیگر ملاک‌های خود برای انتخاب شهردار دانست و تأکید کرد: شهردار سرخس بر اساس برنامه و شاخصه‌های موردنظر شورا انتخاب خواهد شد.

 

شورای پنجم نظارت عالیه بر فعالیت‌های شهردار دارد

حمیدرضایی عظیمی، منتخب دیگر شورای پنجم شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، مهم‌ترین ملاک‌های خود برای انتخاب شهردار شهر سرخس را پاکدستی و مدیریت عالمانه دانست و تأکید کرد: پاکدستی و مدیریت عالمانه باید همراه با همگرایی، تعهد و تقوا باشد و اگر پاکدستی نباشد، قطعاً بیت‌المال مسلمین حیف‌ومیل می‌شود.

 

وی اذعان کرد: شورای پنجم نظارت عالیه بر فعالیت‌های شهردار شهر سرخس خواهد داشت و از طرف دیگر دخالتی در کار شهردار نداریم.

 

منتخب شورای پنجم شهر سرخس تصریح کرد: به‌عنوان منتخب مردم، حمیدرضایی عظیمی درنهایت استقلال و به‌دوراز فشارهای سیاسی و حزبی پاسخگوی مطالبات مردم خواهد بود و نصب العین فعالیت‌های بنده پنج شاخصه انقلابی گری است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

 

صادق خواجه، دیگر منتخب شورای پنجم شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، نیز پاکدستی و تعهد را از مهم‌ترین ملاک‌های خود برای انتخاب شهردار شهر سرخس عنوان کرد.

 

شهرداری باید انتخاب شود که چهار سال شهردار بماند

معصومه گلاوی، منتخب دیگر شورای پنجم شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، پاکدستی، مردمی بودن و مدیر بودن را از ملاک‌های انتخاب خود برای انتخاب شهردار شهر سرخس عنوان کرد و افزود: شهرداری باید انتخاب شود که حداقل در طول عمر شورا یعنی چهار سال شهردار بماند و توان مدیریت و کارآمدی بالایی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: شهردار شهر سرخس باید تنبیه و تشویق کارکنان کم‌کار و پرکار شهرداری را در دستور کار خود داشته باشد.

 

شهرداری سرخس در سال ۱۳۳۴ تأسیس شده و کرسی این شهرداری را بعد از انقلاب اسلامی برقعی نژاد، نورعلی پور علی، علی بلوچی، علیرضا اخوان، علی بلوچی (انتخاب مجدد)، غلامعلی نادری، حمیدرضا منصوری، علیرضا اخوان (انتخاب مجدد)، خضر الیاسی و محمد امینی فر بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/