احداث «پارک خطی» با حمایت آستان قدس در سرخس
احداث «پارک خطی» با حمایت آستان قدس در سرخس
برهمند گفت: با حمایت مادی و معنوی آستان قدس و در راستای توسعه همه جانبه سرخس و رفاه حال شهروندان، اجرا و احداث پارک خطی امام جواد(ع) در دو طرف این بلوار با همکاری شهرداری این شهر اجرایی می‌شود.

محمد رضا برهمند، مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، در حاشیه طرح واگذاری اراضی برای احداث پارک خطی امام جواد (ع) در سرخس اظهار کرد: در راستای توسعه همه جانبه شهرستان سرخس و رفاه حال شهروندان شهر سرخس و تعاملات صورت گرفته با شهرداری، اجرا و احداث پارک خطی امام جواد (ع) در دو طرف این بلوار حدفاصل مزار شهدا و محدوده شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از محل اعتبارات شهرداری سرخس است، خاطرنشان کرد: در این طرح آستان قدس رضوی نسبت به واگذاری بیش از ۱٫۵ هکتار از اراضی دو بر بلوار امام جواد (ع)، با حفظ حقوقات موقوفه برای کمک به افزایش کیفیت زندگی شهروندان به شهرداری اقدام کرد.

برهمند تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی امروز ما از شهروندان شهرستان سرخس می‌تواند موجب کاهش معضلات اجتماعی در آینده شود.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس عنوان کرد: این پروژه که افزایش فضای سبز و زیبایی ورودی شهر سرخس را رقم می‌زند، در قالب طرح احداث پارک خطی امام جواد (ع) با همکاری شهرداری سرخس عملیاتی و اجرا می‌شود.

پارک طولی یا «پارک خطی» نوعی پارک در مناطق شهری یا برون شهری است که طول آن بسیار بیشتر از عرض آن باشد؛ چنین پارک‌هایی ممکن است در حاشیه خیابان‌ها، ریل‌های راه آهن و مسیرهای پیاده‌روی یا رودخانه‌ها ایجاد شوند.

انتهای پیام/