اجرای ۲۰ کیلومتر جداسازی آب فضای سبز از شرب در سرخس
اجرای ۲۰ کیلومتر جداسازی آب فضای سبز از شرب در سرخس
شهردار سرخس از اجرای 20 کیلومتر جداسازی آب فضای سبز از شرب شهر در سرخس طی امسال خبر داد و گفت: تاکنون 15 کیلومتر از این طرح اجرا شده و 5 کیلومتر دیگر تا پایان سال اجرایی می‌شود.

احمد صفائی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، گفت: در گذشته فقط ۱۷ کیلومتر جداسازی آب فضای سبز از آب شرب در سرخس انجام شده بود که در سال‌جاری شهرداری سرخس در برنامه خود اجرای ۲۰ کیلومتر دیگر را نیز در نظر گرفت.

شهردار سرخس افزود: در طرحی که امسال تعریف شد از ۲۰ کیلومتر تاکنون ۱۵ کیلومتر جداسازی آب فضای سبز از آب شرب انجام شده است و فقط ۵ کیلومتر دیگر برای امسال باقی مانده که آن را نیز به‌زودی اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با اجرای این ۲۰ کیلومتر در مجموع ۳۷ کیلومتر از طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب در سرخس اجرا شده است، تصریح کرد: به غیر از این ۳۷ کیلومتر، حدود ۱۵ کیلومتر دیگر نیز باید طرح جداسازی آب فضای سبز انجام شود تا آب شرب تمام شهر از آب فضای سبز جدا شود.

صفائی عنوان کرد: امیدواریم شرایط مالی ما در سال آینده بهتر شود تا بتوانیم ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده را در سال آینده اجرایی کنیم و این پروژه مهم در تمام سرخس اجرا و کامل شود.

شهردار سرخس با اشاره به ۱۵ کیلومتری که جداسازی آب فضای سبز آن تاکنون اجرا شده است، گفت: این طرح تاکنون در خیابان‌های بانک ملی، فرخی سیستانی، بلوار مصلی و بلوار بعثت اجرا شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این ۱۵ کیلومتر حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و حوزچه‌ها، تاسیسات، وسایل و لوله‌کشی انجام شده است.

صفائی درباره عدم آسفالت کنده‌کاری خیابان در پی اجرای این طرح اضافه کرد: متاسفانه درحالی‌که این طرح در حال اجرا بود، اتاق فرمان کارخانه آسفالت شهرداری به علت فرسودگی کابل‌های برق دچار آتش سوزی شد و اتاق فرمان آن کاملاً از بین رفت و حدود ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری خسارت زد.

شهردار سرخس بیان کرد: با توجه به اهمیت آسفالت و بهسازی خیابان‌ها و معابر هر چه سریعتر پیگیر رفع این مشکل شدیم که خوشبختانه توانستیم اتاق فرمان جدیدی را ایجاد و تجهیزات لازم را تهیه کنیم و امیدواریم در دی ماه کارخانه آسفالت شهرداری سرخس وارد مدار تولید شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امسال یک گرم قیر به شهرداری سرخس داده نشده است، اظهار داشت: حتی قول داده بودند که به جای قیر پول آن را به حساب شهرداری واریز می‌کنند که این اتفاق نیز نیفتاده است.

صفائی در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کارخانه آسفالت ابتدا خیابان‌ها و معابری که شرایط حادی دارند مانند خیابان‌های محله پرستار آسفالت می‌شوند، ضمن اینکه زیرسازی برای آسفالت آنها نیز انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا بیش از دو هزار تن آسفالت را برای معابر سطح شهر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس