اجرای فاز نخست تغییر سیستم روشنایی معابر منطقه اقتصادی سرخس
اجرای فاز نخست تغییر سیستم روشنایی معابر منطقه اقتصادی سرخس
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تغییر در سیستم روشنایی و اهتمام برای اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، احمد صادقی گلمکانی در جمع خبرنگاران گفت: اجرای راهکارهای بهینه سازی انرژی و اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی های نو برای مقابله با تهدید کاهش منابع، ایجاد امنیت انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست ضروری است و تاکنون تلاش های بسیاری در این راستا در این منطقه انجام شده است.

 
وی با اشاره به لزوم اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مدیریت مصرف انرژی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع باید ضمن حساس سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به محدودیت انرژی های موجود به سمت استفاده صحیح از انرژی و توسعه انرژی های تجدید پذیر و پاک به جای انرژی با سوخت های فسیلی گام برداریم.

 
صادقی گلمکانی ادامه داد: در همین راستا برای صرفه جویی در مصرف انرژی، فاز نخست تغییر سیستم روشنایی معابر منطقه ویژه اقتصادی سرخس از چراغ های پر مصرف بخار سدیم به چراغهای کم مصرف LED اجراء شد.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: اجرای سیستم جدید روشنایی هزینه ای بالغ بر ۶۵۰ میلیون ریال در بر داشته است که در مدت زمان اندکی هزینه انجام شده برگشت داده می شود.

 
وی خاطرنشان کرد: این موسسه در راستای اهداف والای اقتصاد مقاومتی و طبق طرح های مدیریت و کاهش مصرف انرژی موسسه با اجرای طرح مذکور و استفاده از چراغهای خیابانی LED علاوه بر تامین شدت روشنایی لازم، میزان مصرف انرژی برق را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده است و از دیگر مزیت های این طرح طول عمر بالای چراغها است.

 
صادقی گلمکانی در پایان گفت: این موسسه طبق طرح جامع و زمان بندی شده به موازات اهداف اقتصادی و احداث زیرساخت های لازم سرمایه گذاری، در زمینه مدیریت مصرف انرژی و و اهداف مد نظر در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در آینده ای نزدیک گام های بزرگی برمی دارد.

انتهای پیام/