اجرای طرح ملی «تابستانه کتاب» در شهرستان سرخس
اجرای طرح ملی «تابستانه کتاب» در شهرستان سرخس
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و قرار گرفتن کتاب در سبد کالای خانواده‌های ایرانی، طرح ملی «تابستانه کتاب» در این شهرستان اجرایی می شود.

صفا کیخانژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: این طرح ملی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و قرار گرفتن کتاب در سبد کالای خانواده‌های ایرانی، توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب با همکاری ۳۸۰ ناشر و کتاب‌فروش در کشور با اختصاص بن ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب برگزار شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس افزود: گسترش طرح به تمام استان‌ها و تأکید بر کتاب‌فروشی‌های شاخص و مهم در استان و شهر، ارتقای ابزارهای و روش‌های نظارتی و کنترلی برای بهبود خدمات و ترغیب و تشویق کتاب‌فروشی‌ها برای عضویت در طرح ازجمله اهداف طرح« تابستانه کتاب» است.

 

وی به جزئیات این طرح اشاره و تصریح کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک‌میلیون ریال است و خریدار می‌تواند در چند نوبت تا سقف یادشده خرید کند.

 

کیخانژاد ادامه داد: مقدار تخفیف کتاب‌های عمومی در این طرح ۲۰ درصد و کودک و نوجوان ۲۵ درصد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس خاطرنشان کرد: همزمان در سراسر کشور این طرح در شهرستان سرخس توسط انتشارات نورالحسین علیه‌السلام با ۱۰ درصد تخفیف اضافه یعنی ۳۰ و ۳۵ درصد ویژه کتاب‌های عمومی در حال اجرا است و همشهریان عزیز می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی از تاریخ ۱۶ تیر تا ۱۵ مرداد به این انتشارات مراجعه کنند.

 

وی در پایان اظهار داشت: همچنین همشهریان عزیز برای اطلاع بیشتر از چگونگی شرکت در این طرح می‌توانند با شماره ۰۹۰۱۴۲۵۰۳۰۳ تماس حاصل نمایند و از مزایای فرهنگی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/