اجرای طرح تعرفه گرمسیری برق در سرخس، منتظر تأیید نهایی توانیر/ سرخس شاخص‌های «عدم آسایش» را دارد
اجرای طرح تعرفه گرمسیری برق در سرخس، منتظر تأیید نهایی توانیر/ سرخس شاخص‌های «عدم آسایش» را دارد
تبریزنیا گفت: اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری برای شهرستان سرخس در مرحله تأیید نهایی توانیر است.

علی تبریزنیا در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: اقلیم شهرستان سرخس گرم و خشک است و شاخص‌های عدم آسایش را در این شهرستان داریم.

رئیس اداره هواشناسی سرخس با بیان اینکه دمای ۵۱ و ۷ درجه سانتی‌گراد را برای شهرستان سرخس ثبت کردیم، افزود: در سرخس رطوبت مازاد داریم، یعنی اگر رطوبت هوا ۴ باشد، دمای احساسی ۵ است و این یعنی رطوبت ما از حد نرمال بالاتر باشد.

وی در ادامه به طرح مطالعاتی بررسی شاخص‌های عدم آسایش در شهرستان اشاره و بیان کرد: با تخصیص اعتبار ۳۰ میلیون تومانی از سوی شورای شهر سرخس، سال ۹۶ این طرح مطالعاتی را با همکاری پژوهشکده تهران شروع و در مدت یک سال تمام کردیم.

تبریزنیا تصریح کرد: شهرستان سرخس به‌غیراز دمای بالا، شاخص‌های عدم آسایش را هم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارد.

رئیس اداره هواشناسی سرخس در ادامه به اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری برای سرخس اشاره کرد و افزود: این طرح را پس از کار کارشناسی و تأیید سازمان هواشناسی کشور به توانیر بردیم و از آن دفاع کردیم.

وی عنوان کرد: پدیده گردوخاک و همچنین ریز گردها در مجاورت صحرای قره‌قوم ترکمنستان، عدم پوشش گیاهی مناسب، رطوبت مازاد و گود بودن منطقه، کشاورزی سنتی و تبخیر مازاد از سطح اراضی(به دلیل گود بودن منطقه و محصور شدن رطوبت) از جمله مسائلی بود که در دفاع از این طرح با توانیر مطرح کردیم.

تبریزنیا با تأکید بر اینکه اجرای طرح تعرفه گرمسیری برق در سرخس در مرحله تأیید نهایی توانیر است، گفت: اگر طرح به تأیید توانیر برسد، قطعاً به تخفیف منجر می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی سرخس در پایان به وضعیت جوی سرخس در مردادماه اشاره و تصریح کرد: دمای هوا تا ۱۰ روز آینده از ۴۳ درجه سانتی‌گراد به بالا تداوم دارد و به ۴۵ تا ۴۶ درجه نیز می‌رسد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس