اجرای طرح «استادشاگردی نوین» در سرخس
اجرای طرح «استادشاگردی نوین» در سرخس
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس با اشاره به تشکیل کارگروه اجرای طرح «استادشاگردی نوین» در شهرستان گفت: با همکاری چندین دستگاه اجرایی به‌زودی طرح «استادشاگردی نوین» در سرخس اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مهدی عربی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته ملی مهارت گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس در بخش پشتیبانی یعنی تجهیزات و نیروی انسانی در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس با اشاره به اینکه در دو سال گذشته توسعه فیزیکی زیادی در تجهیزات و کارگاه‌های آموزشی در این مرکز داشته‌ایم، افزود: در حوزه‌های آزمون، انبارداری و اماکن استراحتی نیز مشکلات مرتفع شده است و مرکز خواهران نیز در حال توسعه و تفکیک از فضای برادران است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

 

وی به برنامه‌های این مرکز در سال ۹۵ اشاره و تصریح کرد: اولین برنامه آموزشی ما در سال ۹۵، توسعه آموزش‌های اصناف و صنایع‌دستی است که بخشی از آن با مشارکت و همکاری پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد محقق شده است.

 

عربی اذعان کرد: با آموزش‌ها و مهارت‌هایی که به کارکنان این شرکت در بخش نصب قطعات دادیم، خطر زیان رساندن به تجهیزات پالایشگاهی کاهش یافته است.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس به توسعه آموزش‌های اصناف اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از اعضای صنف خدمات موتوری در قالب توسعه آموزش‌های اصناف از این مرکز بازدید داشتند و آمادگی خود را برای ارتقای مهارت اعلام کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه اجرای طرح «استادشاگردی نوین» در شهرستان گفت: با همکاری چندین دستگاه اجرایی به‌زودی طرح «استادشاگردی نوین» در سرخس اجرایی می‌شود.

 

عربی بیان داشت: به کارآموزان در این طرح بدون حضور در مرکز و فقط با شرکت در آزمون گواهینامه فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود و درواقع هر شاگرد فنی یک کارآموز فنی و حرفه‌ای است.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس تصریح کرد: در فاز اول اجرای این طرح ۲۵۰ نفر کارآموز بر اساس نیازسنجی‌های اتاق اصناف شهرستان به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس، کارگاه‌های جوشکاری، اتومکانیک، بافت، صنایع نساجی و کشاورزی و طراحی دوخت فعال هستند.

 

عربی با تأکید بر اینکه در بخش خصوصی نیازمند تأسیس آموزشگاه‌های جدید هستیم، افزود: در رشته صنایع غذایی و آشپزی، صنایع تجسمی، فناوری اطلاعات و خدمات فنی و کشاورزی در شهرستان باید آموزشگاه‌هایی تأسیس شود و این مرکز آمادگی دارد برای متقاضیان در کمترین زمان مجوز صادر کند.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرخس در پایان بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۸ آموزشگاه آزاد در شهرستان فعال هستند، گفت: در چهارماهه اول امسال ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در شهرستان ارائه ‌شده است.

انتهای پیام/