اجرای تعهدات جمهوری اسلامی در برجام باید متوقف شود/ پاسخ بدعهدی‌ها آمریکا، تقویت سیاست‌های منطقه‌ای است
اجرای تعهدات جمهوری اسلامی در برجام باید متوقف شود/ پاسخ بدعهدی‌ها آمریکا، تقویت سیاست‌های منطقه‌ای است
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران با حداکثر آرا در آمریکا گفت: اجرای تعهدات جمهوری اسلامی در برجام باید متوقف شود و تعهداتی هم که تاکنون انجام‌شده باید به عقب برگردد تا زمانی که طرف مقابل پله‌پله تعهداتش را به‌صورت متقابل انجام دهد.

امیر حسین رفعتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران با حداکثر آرا در آمریکا اظهار کرد: تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا بار دیگر نشان داد که به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی افزود: دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا مصداق ضرب‌المثل «سگ زرد برادر شغال است»، هستند که از یک سیاست خط می‌گیرند.

 

وی تصریح کرد: هر چه موضع محکم‌تری در برابر بدعهدی‌های آمریکایی‌ها تاکنون گرفتیم، آن‌ها عقب رفتند و هر زمان به هر قیمتی خواستیم توافق صورت بگیرد، این آمریکایی‌ها بودند که پیشروی کردند.

 

رفعتی بیان کرد: در قرارداد برجام جمهوری اسلامی با آمریکا بر اساس اعتماد وارد شد، اما آن‌ها با بی‌اعتمادی واردشده و در حال نقض این قرارداد هستند.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی به مکانیزم اعتراض و شکایت در خصوص بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در برجام اشاره کرد و افزود: در بحث برجام پنج کشور با ما اختلاف دارند که درهرصورت، طرح هرگونه شکایت و اعتراضی از طرف ایران، علیه خودمان خواهد بود.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در برجام با حسن نیت به‌تمامی تعهداتش عمل کرده است، اظهار داشت: آمریکا کشورهای دنیا را تهدید کرده که باید بین ایران و آمریکا یک کدام را انتخاب کنند، بنابراین تعهدات برجام باید پله‌پله از سوی تمامی طرف‌ها انجام می‌شد تا شاهد بدعهدی‌ها و اقدامات مشابه آن نباشیم.

 

رفعتی بیان کرد: اجرای تعهدات جمهوری اسلامی در برجام باید متوقف شود و تعهداتی هم که تاکنون انجام‌شده را به عقب برگردانیم تا زمانی که طرف مقابل پله‌پله تعهداتش را با جمهوری اسلامی انجام دهد.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی به پیام ۹ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره برجام اشاره کرد و افزود: با توجه به پیام ۹ ماده‌ای مقام معظم رهبری کشوری اجازه ندارد که تحریم‌های هسته‌ای را به سمتی همچون حقوق بشر و تروریسم ببرد، اما آمریکایی‌ها به بهانه هسته‌ای و سوق آن به‌سوی موضوعاتی چون حقوق بشر و تروریسم به دنبال رغم زدن برجام های بعدی هستند.

 

وی بابیان اینکه توقف تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها هیچ حدی ندارد، تصریح کرد: در برجام باید اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی متوقف شود و در مقابل سیاست‌های منطقه‌ای همچون حمایت از فلسطین و حزب‌الله تقویت شود و این موضوعات به‌صورت علنی مطرح شود.

 

رفعتی با تأکید بر اینکه جواب تشر و تهدید آمریکایی‌ها را باید با تشر و تهدید داد، عنوان کرد: تهدیدات و بدعهدی‌های آمریکا را نمی‌توان با فشارهای ایمیلی پاسخ داد.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: سابقه آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که نه‌فقط به هیچ کشوری بلکه به هیچ دین و آیینی پایبند نیستند؛ آمریکا ساید با کلمه «ایران» رفاقت کند، اما قطعاً با «جمهوری اسلامی» هیچ رفاقتی ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا به نزدیک‌ترین متحدان خودش هم رحم نمی‌کند، افزود: در قضیه قطر، باوجودی که آمریکا و قطر شریک هم هستند و آمریکا در این کشور پایگاه نظامی دارد، اما با یک معامله تجاری با عربستان سعودی، قطر را حامی تروریسم معرفی می‌کند، بنابراین به چنین کشور مکار و حیله‌گری نمی‌توان اعتماد کرد.

انتهای پیام/