اجرایی شدن طرح گسترش درمان غیرمستقیم کارکنان صنعت نفت
اجرایی شدن طرح گسترش درمان غیرمستقیم کارکنان صنعت نفت
رئیس بهداشت و درمان شمال شرق کشور از اجرایی شدن طرح گسترش درمان غیرمستقیم کارکنان صنعت نفت در تمام مراکز درمانی کشور اعم از دولتی و خصوصی از اول مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، وحید مالکی در جمع کارکنان پالایشگاه گاز سرخس گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه و تسهیل بهره‌مندی جمعیت تحت پوشش کارکنان صنعت نفت و افراد تحت تکفل آنان در راستای تکریم انتخاب مراکز درمانی به انتخاب کارکنان است.

 

وی بابیان اینکه کارکنان صنعت نفت از گذشته دغدغه استفاده از خدمات بهداشت و درمان مختلف در سطح کشور و در قالب استفاده از مراکز طرف قرارداد و غیر قرارداد را داشته‌اند، اظهار داشت:  تاکنون همکاران نفتی از درمان مستقیم داخل سازمان و درمان غیرمستقیم در مراکز طرف قرارداد سازمان یا در مناطق نفت و گاز بهره‌مند می‌شدند و اگر غیرازاین موارد خدمات دریافت می‌کردند هزینه‌های مالی را برای کارکنان به دنبال داشت.

 

مالکی تصریح کرد: همواره این خواسته کارکنان صنعت نفت بوده که بتوانند از خدمات بهداشت و درمان مختلف در سطح کشور بهره‌مند شوند و این طرح باهدف تکریم کارکنان و به انتخاب خود آنان شکل گرفته است.

 

رئیس بهداشت و درمان شمال شرق کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر سه نوع تعرفه شامل عمومی، عمومی غیردولتی و تعرفه خصوصی در کشور جاری است بیان داشت: اگر همکاری به مراکز دولتی مراجعه کند که تعرفه‌های دولتی و غیردولتی را اخذ می‌کنند بدون پرداخت فرانشیز و اگر هزینه‌ای پرداخت کردند کل هزینه به آنان بازپرداخت می شود.

 

وی ادامه داد: درصورتی‌که همکاری در صنعت نفت از مراکز غیر طرف قرارداد استفاده و هزینه‌هایی را پرداخت کند پس از ارائه اسناد مالی به سازمان، کل هزینه به وی بازگشت داده می شود.

 

مالکی افزود: این افراد با پرداخت ۱۵ درصد فرانشیز در مراکز خصوصی طرف قرارداد و ۲۵ درصد از کل هزینه در مراکز خصوصی غیر طرف قرارداد می‌توانند خدمات درمانی موردنیاز خود را دریافت کنند.

 

رئیس بهداشت و درمان شمال شرق کشور بابیان اینکه این طرح در مورد ایثارگران با پرداخت فرانشیز همراه نیست، خاطرنشان کرد: طبق مقررات قبلی اگر همکار ایثارگری از طرح استفاده کند، تمام هزینه درمانی به وی بازپرداخت شده و فقط افراد تحت تکفل شامل هزینه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در مناطق محروم و عملیاتی نیز که سازمان بهداشت و درمان اعلام کرده است مبلغ فرانشیز پنج درصد کمتر است.

 

مالکی در پایان زمان اجرایی شدن طرح گسترش درمان غیرمستقیم کارکنان وزارت نفت را اول مهرماه سال جاری در کل کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/